|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte byta olja och oljefilter men jag funderar på vart oljefiltret kan sitta. har aldrig bytt på en bmw förut. Är detta filtret man ska byta ut? Länk Tack för svar!! | |
| Stämmer. Pos. 2 består av en filterinsats och tre tätningar som du byter samtidigt. Sitter lättåtkomligt längst fram på motorn. | |
|
Jaha okej, är nr 6,7 och 3 tätningar då?? Tack för svar:) |
|
|
Stämmer. För det mesta är tätningarna med. Om du köper BMW orginal är dom med säkerhet med. Mahle, Hengst och Mann är fabrikat du kan köpa på en reservdelskedja. Undvik Biltema vad gäller oljefilter. |
|
| Jaha okej, vad kostar det med nytt filter? tänkte på en annan sak också.. oljan ska man inte köpa det på biltema heller? vad ska man köpa för olja isåfall?:) Stort tack för svar Anders!! | |
| Kör min 525 med olja från biltema, funkar lika bra som vilken annan olja som helst. Oljefiltret köpte jag på mekonomen. Vill minnas att det gick på runt 130 kr. | |
| Instämmer. Rekommenderad viskositet och klassning som du hittar i instruktionsboken. Märke är mindre viktigt. Biltemas olja är Statoils i annan förpackning. | |
| Okej tack gubbs:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.