|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att jag ska lägga på ett sänkningskitt, sänker 35 fram och 20 bak, men jag började fundera hur det kommer bli med mina sommarhjul om dom kommer rymmas, 265/30-19, så det jag undrar är om det är någon som har erfarenhet av en sänkt 540 E34 med 19" fälgar? har inte bilen här heller nu så jag kan inte gå ut och mäta. | |
|
däck och fälgstorlek inga problem, allt handlar om vad det är för fälgar och ET mått. jag har 235 på min och 255 bak och det går absolut inta ha bredare pga mina fälgar breddar mycket utåt. |
|
|
okej, men då låter det lungt måste ändå köpa nya däck bak för farsan provade ha dom på hans 740 och det slutade ju illa om man säger så, man får tacka för hjälpen! |
|
|
jag har många kompisar som kör 235-35-19 på sina e34or, men som sagt allt handlar om fälgarna |
|
|
Jag kör 225/35/19, går helt perfekt. Men efter jag sänkte bilen så är det inte överdrivna marginaler kvar, man får köra med smala flickor i baksätet om det inte ska ta i. Två nymätta skogshuggare funkar det inte med iaf :). |
|
|
hahaha, satans då kanske jag får ta å byta bort några vänner då. men då verkar det som att det går iaf, kanske tar och skaffar lite smalare däck bak än vad jag hade innan dock så man är på den säkra sidan |
|
|
Min är sänkt 60 fram och jag har 235/35-19 på 8½" fälg fram, inga problem. Kör samma bak så där är det verkligen inga problem. 20mm bak gör ingen direkt skillnad, du kan köra dina 265 utan problem. |
|
|
nja det japmax missat nu är ET måttet. Jag vet en kille som kör 285 bak utan problem sänkt m5a. Men ALLT handlar om fälgens ET mått dom kan bredda för mycket utåt, eller innåt det är skit noga, japmax har smala fälgar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.