AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.547

13k mil på en E91 320d -07 är det för mycket?

Sida 2 av 2
Mr Nullzwei: Vet att det stod en lågmilad mörkgrön 320dT med extraljus hos en mindre handlare i Jämtland i somras med exakt denna spec + extraljusen. En inte alltför vild chansning är det samma bil vi pratar om.

En trolig anledning är att varit ute till salu hos handlaren för kunds räkning och att denne till slut bytte in den.
Mr
36
Mr Green
525dA Touring -05
325i Cab -94
Hej!

Tack för alla svar! Känns som jag kan lugna mig lite vad gäller milen då... Vad gäller partikelfiltret så är det inget jag direkt oroar mig för. På mitt jobb säljer vi partikelfilterlösningar för eftermontering vilket innebär att vi även har en särskilld "brännungn" som man bränner ur filtrena med! Vet dock inte hur det funkar på BMWs filter...
Hur kontrollerar man lättast att mätarställningen stämmer?

Vänliga hälsningar
Per Green
Har en kollega som har en E61 520d den har gått 20.000 mil och har haft mängder med fel. Så felfria är dom inte.

Mr
36
Mr Green
525dA Touring -05
325i Cab -94
Clubsport: utveckla gärna, kanon för mig att veta vad man kan titta efter vid ett eventuellt köp! Var ju faktiskt därför jag startade denna tråden :) Felfria bilar finns väl visserligen inte...

Mvh

Per Green
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
BMW Sverige hjälper till med registerförfrågan ang. garantireparationer utförda i Tyskland. Det kostar några 100-lappar. Jag lät kolla upp en 330i för ett par år sedan som jag tänkte köpa. Den skulle ha gått 9000 mil. Tyvärr visade det sig att en återförsäljare i Tyskland hade åtagit sig en garantireparation två år tidigare och då hade bilen gått 12.000 mil. Den hade bara gått 5000 när den ett år senare passerade svenska gränsen. Det innebar att säljaren (som var ärlig och inte hade en aning om detta) fick en lite mer svårsåld bil och dessutom indragen rostskyddsgaranti.

Sedan kan man ju alltid ringa och kolla så att verkstaden i Tyskland som utfört servicar verkligen existerar och svarar i telefon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.