|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har inte varit aktiv på forumet på ett bra tag men nu är det dax igen! Letar litegrann efter en e91, helst 320d i prisklassen 160-200k. Har hittat en som faller mig i smaken, kruxet är att den gått ganska långt. 13.000mil på en -07a. Vad tycker ni, är det för mycket? Priset som begärs är ca 185k. Inser självkalrt att man inte kan få en lågmilare för dessa pengar men... Vad tycker ni? Ös på med åsikter och funderingar kring dessa bilar! Tacksam för svar! Vänliga hälsningar Per Green | |
Verdi |
Har den gått 13 tusen på lite drygt 3 år så är det väl mest pendlarmil som är relativt lugna. Kan faktiskt vara värre med en som gått 5000 mil som aldrig varit utanför tullarna. Är den bara servad så borde det inte vara några problem. Motorn kan säkert rulla 40 tusen utan problem. |
Verdi |
Den billigaste lågmilaren (med sportstolar vilket jag tycker är ett måste), en riktig norrlandskärra så slitsamma stadsmil är nog inget problem på den. Tyvärr är det en 06:a och betingar 219' vilket är över din budget. Länk! Har själv lite svårt för färgen men den kanske är snyggare i verkligheten. Det som slår mig nu när jag kollar på bytbil är hur uselt begagnatutbudet är. |
|
Tack för snabbt svar! Somsagt, sportstolar är ett måste. Frågan är ju hur "dålig" en som gått lite mer är egentligen... Behöver ju somsagt inte vara det. Å andra sidan är det inte så stor skillnad på 185k & 219k, men det skiljer många mil. Den jag tittat lidefrann på är desutom inte svensksåld: Länk Men trevlig utrustning i den.... Vänliga hälsningar Per Green |
|
| Hrmm... litegrann ska det vara! | |
Verdi |
Den svarta som du länkar till är ju sjukt mycket fräschare än den gröna jag "hittade". Den är nyare, bättre utrustad, snyggare... Enda nackdelarna är väl milen och att en import fortfarande är värd mindre när du ska sälja. Jag skulle helt klart ha valt den svarta om jag varit dig. |
|
Jag hade klart tagit den svarta! Fin utrustning (till och med motor/kupévärmare - diesel). Mycket fin bil. 13k mil är inget, hellre en som gått långa turer än en stadskörd som knappt hinner bli varm. Har rullat 20k mil i E60'n nu sen den köptes ny i 2004 och den går endast turer på 10 mil ( 2 sånna per dag!!). Den går som en helt ny fortfarande. |
|
|
Den svarta är ju servad på samma ställe sedan ny så det lär inte vara så svårt att få svar på om stämplarna och miltalen stämmer. Själv är det inte främst sportstolarna utan bristen på xenonljus som skulle göra den gröna utesluten för mig. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Ja. Xenon är också väldigt viktigt. Dock hade den gröna sportstolarna, men de ser fattigare ut när det är bara tyg... |
|
Den svarta verkar mycket fräsch och välutrustad, har dessutom xenon som det ser ut. Med 5-10000:- i prut tror jag det är ett vettigt köp. Frågan är varför man som privatperson plockar hem en bil som borde betinga ett lika högt värde söderut och sedan säljer omgående. MVH Christofer |
|
|
Aha, missuppfattade att det var den gröna som saknade xenon, den ser allmänt tråkig ut. MVH Christofer |
|
|
Ursäkta OT men den originalmonterade kupévärmaren, värmer den motorn också eller bara kupén? Om inte, kan man modifiera den att värma motorn också? Riktigt nice option. |
|
|
Den värmer även motorn. MVH Christofer |
|
|
Tack Christofer! Gäller det alla nuvarande nya modeller av E9X och E6X? En miss att det endast markandsförs som kupévärmare; fler hade nog valt till det om man visste om att motorn räddades från kallstarter när värmaren användes. |
|
|
Hej! Tack för alla svar! Känns somsagt som en vettig bil (har dock inte varit och tittat på den än) men ändå märkligt med importen... Har ca 35-40mil för att åka och titta... Men men! Vänliga hälsningar Per Green |
|
|
Den gröna med extraljus har varit till salu riktigt länge, den var ute förra sommaren långt innan jag köpte min. Jag letade länge efter en 06/07 med xenon och sportstolar vilket var krav och det var inte helt lätt att hitta denna kombo, så till slut lackade jag ur och klippte till på 08:a med det jag ville ha...lite dyrare men det var det värt helt klart :-) |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Kristoffer_L: Den gröna har ägts av en privatperson mellan 200709 till 200912 så det måste ha varit under de fyra månaderna, mellan 200705 - 200709, när bilen var till salu sist, som du sett den. |
|
HFR: Japp det gäller alla. Tänkte precis på samma sak som dig, "kupévärmare". Varför inte kalla det för parkeringsvärmare som alla andra... Diesel/Bensinvärmare är ett trevligt tillval om man inte har värmegarage, särskilt denna vintern. Hade gärna haft det själv, parkerar bilen på gatan 100-200m hemifrån och har inget eluttag, detsamma på jobbet. Dessvärre kostar det 15-200000:- och är krångligt att eftermontera, blir svårt att motivera kostnaden för ett par vintrars skull... MVH Christofer |
|
|
15-20000:- skall det vara... =) MVH Christofer |
|
|
Att Xenon är så viktigt? Går ju att hitta beggade Xenon insatser på ebay för typ 300 EUR båda sidor. Jag tycker Halogenarna lyser klart godkänt, men allt är ju relativt. Utr som jag värdesätter förutom Automat: Navi pro med stora displayen i kombo med PDC fram/bak.. Röststyrning av alla funktioner till Navi, ljud och telefonkoppling Blåtand till telefon, funkar klockrent med WM telefonen jag har, får upp telefonboken på displayen tillomed. Stolsvärme är inte fel... ngt jag saknar iaf. Angående mil, 13k mil är inga problem... när det är långkörningar som ngn skrev. mvh Tobias |
|
|
Det verkar som om många inte kan leva utan xenon. Själv tycker jag att det är riktigt okej ljus med halogen. Självklart är det bättre med xenon men jag skulle inte ens betala €300 för det. Men vi är alla olika. =) Jag som själv köpte en 330d med nästa 20.000 mil bakom sig är väl part i målet, men jag är inte orolig för milen. Är det pendarmil är det ju inte mycket att bråka om bara det avspeglar sig på priset. Man tar ju en viss ökad risk och då ska det vara lite ekonomiskt utrymme för reparationer i priset. Hur det är nuförtiden vet jag inte men när jag letade E46 så var det alldeles för många importbilar med skruvad mätare. Den här gången fick det bli svensksålt just därför. Å andra sidan kan man kolla upp historiken (servicar, garantijobb i tyskland etc.). Gör man det så kan man nog sova gott på natten. Något som många kommenterar är dieselpartikelfiltret som i snitt går 20.000 mil innan det skall bytas för cirka 20. 000 kronor. Dock finns det personer som menar att man faktiskt inte behöver byta det. Någon risk för motorn skall det i alla fall inte vara om jag fattar saken rätt. Motorstyrenheten har koll på mot-trycket i avgassystemet och varnar/sänker effekten om det blir för stort motstånd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.