AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.697

Blinkerssignalmodifiering - 3 blink vid nudd?

Har fått för mig att det skulle vara roligt att få min E36a att blinka tre gånger när man nuddar blinkersspaken utan att den "fastnar"... precis som på nyare bilar.

Har hittat en manual till en pryl som kan göra det jag efterfrågar, men var hittar jag denna pryl? Har letat ett tag nu utan resultat...

Länk

Har också för mig att jag för ett tag sedan hittade en liknande sak på ebay, men kan inte hitta den igen...! Har ni på detta stället något bra tips?

:) /P

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Har letat efter samma sak till min E46 faktikst.

Anledningen är att min bättre hälft bara blinkar till EN gång innan det byts fil, vilket gör att det kryper i kroppen på mig varje gång!

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Har själv den funktionen på min S***a, fruktansvärt störande när man ska tacka bakomvarande bil för en underlättad omkörning eller liknande. Resultatet blir en vänsterblink följt av tre högerblink...

Radix omnium malorum est cupiditas
tacka med varningblinkers då. det gör jag i firmabilen.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Sten Göran:

På E60 och E90 kan man faktisk tacka utan att det blinkar "tre gånger höger".

Tack-signal:

Nudda spaken vänster - aktivara höger blinkers (hela vägen upp) - nudda spaken mot höger igen, då får man vänster-höger-slut :-)

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vad jag ville skriva var, att detta kanske även fungerar på en S**b. :-)
Ska försöka nästa gång jag åker, men jag tror redan att jag har testat alla alternativ. Oavsett hur jag behandlar spaken envisas den med att blinka två gånger efter man har släppt den. Varningsblinkersen är nog ett bättre sätt, men det ser så fult ut att blinka med den ;)

Och förresten, jag åker inte S**b, utan S***a.

Radix omnium malorum est cupiditas
Och förresten, jag åker inte S**b, utan S***a ??
Po
33
Pomme
320Da Touring E46 -02
Skoda, smartskal
Hmmm.... tydligen ingen som vet var man hittar en såndär grej... får forstätta leta då :)

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Komfortblinkers heter det och det finns relä att köpa här bl.a.;
Länk

Länk

Grymt! Tack.
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Man kan väl tacka på det gamla hederliga sättet - håll up handen och vinka mellan framstolarna. Blinkers är till för att visa ändrad färdriktning, alternativt varningsblinkers. Men ni i denna tråden som till och med blinkar som tack blinkar väl ordentligt även i rondeller där många undlåter att blinka alls. Och där står man och väntar....... på väg in i cirkulationsplats ;-(

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Visa användare
2.407
amullo
Stephan! Bra hittat!
Inget till E46? Jag hittade inget på det när jag sökte, men min tyska är iofs obefintlig.

//amullo
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
amullo;
Det är med största sannolikhet samma sort till E46. De flesta dito boxar brukar vara universala...

M V H
Stephan

Visa användare
2.407
amullo
cool.. får titta igen då´rå. plug and play hade varit nice.

//amullo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.