|
|
|
|---|---|
| ngn som har koll om man kan ändra programvara o få lådan o klara lite mer effekt inför mappningen... borde ju få den att öka oljetrycket el liknande utan grova ingrepp.. menar kan man få en gammal amerikansk 2 vxl aut o klara 1500hk så borde väl en modern låda kunna snitsas till lite...ngn som testat? el vet? | |
|
en jänke pg är ju nån tysk finmekanik direkt sen så får de ju byta lite prylar i lådan för att den ska bli tåligare. Det man kan göra är väl att se till att ha bra kylning till lådan så den håller sig sval. |
|
|
Humm.. 330D automat GA6HP26Z OM 330D har den lådan som specas på Real OEM (ZF - GA6HP26Z) så är den specad enligt ZF på max 600NM in i lådan. Nyaste mjukvaran kan du kolla versionen på hos BMW.. Mekaniska förändringar som turbinbyte och liknande är nog i praktiken omöjligt. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Glömde.. Länk Home > Products & Services > Product Overview > Cars > Driveline Technology > Automatic Transmissions > Multi-ratio automatic transmissions //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| e 46 ??? | |
| yes till e46... | |
|
Gamla GM-automaten på 3-litersdieslarna är känd för att kunna fallera även utan trim. Ett olje- och filterbyte med nertag av tråg på automaten innan mappning kan nog förlänga livet på lådan... Mvh |
|
| ja filterbyte o oljebyte är rerdan beställt o frågan va ju om de i samband med detta går o snitsa till ngt mer då man ändå håller på.. | |
|
jaså, till e46?? dåså.. A5S 390R - MS - Samma låda som i 320D, fast utan momentomvandlare.. Specad till max 390NM konstantvrid.. Lådan är på gränsen tillochmed för orginal 330D, speciellt 204 hästarn som sitter i din. Skulle nog vara försiktig med att mappa ur fullt vrid på den om jag var du. Kolla om de kan styra ner vridet vid växling när de mappar motorn. Kan de inte det så skulle jag nog fundera på att backa eller räkna med autolåde service varje år. Jag todg bort trimmet på min 320D steptronic eftersom lådan började agera märkligt efter 6 månader.. Och då låg min på 180HK/390 NM, men IOFS så har min låda momentomvandlare, vilka är lite känsligare. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Äger en 330d 04 204 hk med automat. Har själv funderingar på att trimma men det lutar mot att använda Diesel techs High end box där de programmerar för ett mer skonsam effektutveckling för A-lådans skull. De menar att haverier uppstår oftast pga kraftigt effektpåslag som medför ryck i lådan. De lägger en "kudde " på upp till 2 sek där effektutvecklingen vid fullt gaspådrag sker gradvis, om jag förstått det rätt. Någon med erfarenheter om denna High end box ?? |
|
|
Jag måste säga att jag generellt är skeptisk till boxar.. Dock så vet jag att Promotech´s boxar skall vara väldigt bra.. Länk Själv körde jag med en tysk Mehrleistung box och ska INTE rekommendera den! Om det är någon som vill ha skiten kan de hämta den hos mig gratis.. Boxen ädrar (precis som KCR) bara bränsle. Bilen svartrök vid gaspåslag och beteede sig underligt ibland. Till slut tappade den tomgången helt (Kul med automat..) och jkag var tvungen att plocka bort boxen och få den justerad. Sen kasta jag boxen längst in i verkstadsskåpet med en ed och där ligger den än! //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Glömde säga att High End box är ingen Box typ KCR-box. Den är som vi säger "ett riktigt trimm", men med en extra styrenhet på utsidan istället för omprogrammering endast i bilens egna styrenheten. |
|
|
Går det inte att montera en annan "kraftigare" låda på en 204hk diesel, en som klarar en vridmomentsökning uppåt 600nm? / AndreasN. "Smartheten sitter inte i hjärnan sa den som var blåst!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.