AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.024

Intravee II till E38 -95

Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Efter att ha sökt i timtal på olika lösningar för Ipod till en tidig E38 (-95), har jag kommit fram till att Intravee II verkar mest tilltalande.

Bra ljud, snygga menyer och möjlighet att söka efter låtnamn osv. tilltalar mig.

Som jag har förstått det så har jag dock den tidiga modellen av cd-växlare, vilket gör att jag inte kan använda Intravee, stämmer detta?
Jag har inte kollat om jag har den gamla runda kontakten, men jag antar att det är så..

Jag har uppgraderat orig. navi 4:3 och MK1 till 16:9 Skärm och MK3, ingen DSP, växlaren är original.

Folk verkar ju ha mycket problem med Icelink, generatorvin och ofullständiga anvisningar osv. Och dessutom inte ett lika snyggt användargränssnitt.

Det är inte möjligt att ta bort cd-växlaren och koppla in Intravee direkt mot Radiomodulen istället, på samma sätt som Icelink?

Tacksam om någon har en lösning eller kan länka till en lyckad installation. (byte av radiomodul osv känns inte aktuellt om det kan undvikas)

Mvh Elias
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Byt till en nyare radiomodul så kommer det fungera utmärkt. Bättre ljud får du också på köpet :)

BM24 heter den nyare radiomodulen som passar plugnplay i din bil.

/Andy
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Hej och tack =) (Antar att det är Ebay.de som gäller)
Då är ju nästa steg själva kablarna.

Går själva Ibus-kabeln också direkt till radiomodulen? Annars får man väl plocka
det kontaktstycket från en nyare bil, och koppla kablarna likadant som i den.

Kabeln till en nyare cd-växlare borde gå att ta från vilken nyare E39 eller E38 som helst?

Har inte plockat ner delarna och kollat, tänkte beställa allt innan jag börjar riva i det..

Mvh Elias
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,
Din radiomodul är redan ibus-styrd, det är enbart cdväxlaren som går på den gamla Pi bussen.

Om du köper en BM24 radiomodul så passar kontaktstycket rakt av och du behöver ej byta något utom kabeln mellan radiomodul och cdväxlare (intravee i ditt fall).

/Andy
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Hej.

Då börjar det klarna.. Blir en slant för Intravee, men tror att jag blir nöjd efteråt.

Tack för hjälpen.

Mvh Elias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.