|
|
|
|---|---|
|
Nu när vintern är här är det ju så dags att tänka på sånt. Känner inte att jag vill betala pengarna för att montera en riktig värmare, så finns det någon som vet något om slangvärmare till vår bil? Vad jag har läst finns det en slang lågt ner på motorn man kan använda. Men hur grov är den och funkar det? | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
finns ju insticksvärmare till 318. borde va mkt enklare att montera, kolla på mekonomens hemsida, dessutom blir det nog billigare också. |
|
Jag har monterat Calix slangvärmare från mekonomen. Pratade med deras tekniker direkt om vart man skulle montera den och har gjort det. Det blev jättebra och kupéintaget var lätt att dra genom torpedväggen. Lyft på batteriet. Under det finns databoxen, upp-och-ned på en platta som sitter med 4 skruvar. Lossa på dem med och lyft ut. Det nedersta hålet som har en oval gummidamask kan du använda. Slå bara hål i mattan med en 10-12mm borr så är saken biff. Slangvärmaren ska du montera på mittenslangen som går från rör nr 4 till oljekylaren, inte för högt, utan ca 10 cm upp på den. Jag har bilder på det. Lycka till! |
|
| ett annat altenativ är oljetrågs block värmare, lätt värt! motorn visar bra temp efter 100m, installerade en igår i en 320d -01 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.