AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.554

varför så få M Roadster på blocket?

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Konstaterar att det kryllar med Boxster S på blocket medan det bara finns 3 M Roadster. Borde betyda att Boxster rasar i pris nu?

/Mattias i Sollentuna
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Bra fråga, eller så ledsnar man bara fortare på en BoxsterS ;)
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
tror att det sålts mga fler Boxter S, men troligtvis även annan typ av ägare som råkat få pengar över och bara velat ägt en Porsche en sommar. Sjukt underbar bil, hade en 03a ett par säsonger.

/Mattias i Sollentuna
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Jag har ägt bägge bilarna, och kan säga att Boxstern är många gånger mer sportbil än vad M-roadstern är.

Kan bero på att det tillverkas många Boxster, den bilen har porsche bra volym på. Men den är i mina ögon (och många andras) den bästa sportbilen i den prisklassen.

Johan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns 25 Boxster S till salu i hela Sverige. Skulle väl inte säga att det kryllar av dem? ;-) Men visst är det fler än de 4 M-roadster som ligger ute just nu.

Men jag misstänker att det är säsongen som spelar mest roll för de minimala utbudet just nu.

-------
//Lövet
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Hej!!

Jag tycker att Boxster är lite av en dussinbil, där folk tänker att, jaha där fes de förbi en Boxster, men en Z ger kommentarer och folk säger oftast att de där är ju en häftig bil. Jag gillar inte när sportbilar har lika lång bakände som framände typ boxster Audi TT och några fler. Det ska se ut som E-type eller BMW Z 3-4.

Hälsningar Hasse Z3
To
12
Tobbe1
525d -05
Z3 2.8 roadster -99
Instämmer.

Mvh
Tobbe
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast lika många tycker att Z3 är en frisörbil

-------
//Lövet
räknar ni in både z3 och z4 som m roadster?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Z3 kollade bara jag efter på Blocket i alla fall.

-------
//Lövet
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Jag gillar BMW också (har själv en Z8), men att jämföra BMW och Porsche när det kommer till renodlad sportbil, då är Porschen totalt överlägsen.

Även om vi pratar Porsche Boxster med den minsta motorn, så är det något långsammare än M-roadstern 0 till 100, men det är också den enda fördelen Som BMW:n har på Porschen.

Porschen har styvare chassie, bättre komfort för långkörning, bättre väghållning i högre fart. Bättre väghållning på krokiga vägar, och bättre bromsar.
När det kommer till utseende, är det ju som vanligt olika tycke och smak.

Men kan hålla med om att linjerna är udda och snygga på BMW Z3 M roadster.
När jag köpte min M-roadster våren 1998 så finns det inte så många av dom på vägarna, men nu vågar jag påstå att dom inte väcker så mkt nyfikenhet längre.

Gillar designen mycket på min BMW Z8:a, även fast det inte är så mkt till sportbil så är det en skön glidare och jag skulle faktiskt tjäna rätt bra på att sälja den, värdet ökar hela tiden.

Johan
boxster s finns väl i flera generationer eller kollade ni även där på bara 986:an???

johan gbg: ja z8:an är inte ika mycket sportbil som porsche men måste vara en av dem vackraste bilarna som finns :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.