AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.792

Pixelfel på färddator E36

ne
171
neno83
328i -98
För ett tag sedan började färddatorn få massa skumma streck över texten när man t.ex. klickar på temperatur eller liknande. Ser lite ut som kladd ungefär. Går detta att fixa på något sätt eller är det bara att köpa ny färddator?

Bilen i fråga är en E36 328iM Coupe -96 med lilla färddatorn.
Antar att du menar "check kontrollen" när du pratar om färdddator? Den nedersta apparaten i stereo "hyllan" så att säga, som även har klockan.

Tyvärr så förekommer det pixelfel, och i mina ögon så är den delen rätt hyffsat viktig, då den talar om ifall någon lampa är paj, om glykolen är låg osv... men det är upp till var och en, jag har då användning för den.

Med ett andra ord så kan du antingen lära dej leva med den eller så hittar du en ny på skroten. Det går att fixa pixlarna, hittade något företag på blocket som gjorde det för fyrsiffrigt belopp, tror det var runt 2500kr eller nåt. För det får du en fungerande för skroten och lite grejer till misstänker jag.

MVH / Martie

ne
171
neno83
328i -98
Ja precis det är den enheten jag menar.

Ok tänkte att det kanske går att fixa men om inte får man väll handla en begagnad bara, inte värre än så.
tjena.. lagade mitt sj med strykjärn och bakplåtspapper.. dock var detta på en saab 93 -00 på dessa är det kontakdelen som börjar glappa då detta bara är limmat.. vet ej hur det ser ut på bmw men kanske fungerar likadant?

värt ett försök iaf kan jue inte bli värre och billigare än att köpa ny..

skruva isär allt så du komer åt displayen och kontaktdelen där.. är dn limmad.. så dela det som behövs för att koma åt med strykjärnet över kontakdelen.. när du gjort detta så lägg ett bakplåtspapper mellan kontakten och strykjärnet och värm försiktigt en liten stund.. se till så du inte råkar bränna sönder ngt runtom..

som sagt vet inte hur kontakten ser ut på bmw men ser det likadant ut så bör det kanske funka?

mvh
Krister
ne
171
neno83
328i -98
Hmm ska testa detta när jag får lite tid över, får vara som det är just nu då jag är mitt i en flytt :)
yes som sagt det är värt att testa.. funkade iaf på min 93.. hade inga som helst problem med pixlarna efteråt.. meckar hellre sj än att lämna och få betala massa pengar som man kunde haft roligare för.. ska förövrigt åtgärda samma fel på min fars 95:a...

hoppas du får rätt på det iaf :)

Ha d!

Visa användare
249
Fredro
328i Touring (E36) -96
329iS Turbo (E30 M-Tech2) -90
Någon som provat detta på E36an?

// Fredro
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.