AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.437

Input större lastutrymme - bilbyte

Terry N
hej

Man har knappt hunnit haft nuvarande bilen mer än i oktober, förrän jag troligen måste byta för större bagage, Eller vad säger panelen. Egentligen är jag riktigt glad, att jag och min fru äntligen får tillökning, men det faller sig så att det är tvillingar! Funkar en E91 i kombination med tvillingvagn? Har självklart kollat att byta upp till en E61, mest logiska, men känner att kravet är M-paket för att den ska vara snygg, och då sticker priset iväg en del. (är lågmilaförespråkare också) Finns det bra alternativ till BMW. Vill inte ha jeepar eller bussar, utan en rymlig kombi med körglädje. Tips mottages tacksamt!
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Forrrrrd Mondeo har körglädje och utrymmen, i övrigt är likheterna med BMW ganska få.
Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
Vi har haft tvillingvagn i vår E91 och det funkar utmärkt. Men sen är det ganska fullt förutom på höjden då. E91 är ju ganska rymlig i kupén så för stolarna är det lugnt. I mitt tycke är det en helt ok familjebil även med 2. Våra pojkar är 4 och 5 nu och det funkar hur bra som helst.

Lycka till med tillökningen! :-)

Mr. Burns: "Use an open-faced club! A sand wedge!"
Homer: "Mmmmm... open-faced club sandwich."
Terry N
Tackar så mkt, ja det bästa vore att behålla bilen, göra ett försök. Man får lära sig att packa smått helt enkelt. Har en förmåga att ta med för mkt saker jämt. Ska man åka på långresa kan man ju alltid använda takboxen. Kupén är hyfsat rymlig som du säger. Har faktiskt haft en fundering på den nyare mondeon, det har fått hyfsat betyg, men det är ändå ett stort steg från nuvarande bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.