|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har fått ett väldigt jobbigt problem med min bmw 316 från 89 nu, Det hela började igår med att jag körde inne i stan som vanligt sen helt plötsligt så gick de inte gasa, det va som att den självdog och rulla typ 50 meter sen funka den igen som vanligt. Sen blev de likadant igen efter typ 20 meter. Detta hände typ 5-6 gånger på dem resterande 2 milen hem. Har haft i frostskydd när detta hände! Har testat att köra utan lmm och då går den sämre så då borde den vara hel? Funderar även på om de kan vara bränslefiltret som spökar? | |
| Bränslefilter eller bränslepump kan kanske vara en möjlig felkälla? | |
|
jo jag har med börjat spåna i det. får be morsan o köpa nytt soppa filter när hon åker hem från jobbet. Men brukar inte soppa pumpen "surra" när den börjar bli dålig? |
|
| Har tyvärr inte stenkoll på sådant, kan vara fullt möjligt. Ring och fråga en BMW-verkstad annars och hör vad de säger om ditt problem. | |
| nu har jag bytt soppa filter iaf och tankat bilen + hällt i frostskydd som vi hade hemma och efter det har den funkat galant :D | |
| Detta symptom brukar E30 få då någon eller flera av de reläer som sitter framför föraren i motorutrymmet bakom den svarta plastkåpan. Är det glapp i dem så testa att rycka i den och vicka på dem då bilen är igång, så märker du om den stannar till eller dör. | |
| okej tack för tipset, men i mitt fall så va det att jordkabeln mellan motor och chassie inte satt fast så satte fast den och satte dit en extra jordkabel och sen dess har den funkat :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.