|
|
|
|---|---|
| Jag skulle behöva ett extra 12-voltsuttag till kameravarnaren i handskfacket utan att behöva dra en lång sladd till cig-tändaruttaget framför växelspaken och jag funderar på att löda på anslutningar vid lampan i handskfacket. Det finns sedan en löstagbar plastdel längst in i handskfacket som man skulle kunna sätta själva uttaget i. Är det någon som har någon erfarenhet av detta eller rent av ett bättre tips? Lamphållaren i handskfacket verkar sitta bra, men det är väl troligen bara att bända försiktigt med lämplig skruvmejsel? Bilen är en E61 -06. | |
| vet att det finns dom som gjor tliknande på e90/91.. men ser kanske inte likt ut alls?, sök på : Strömuttag/förvaringsfack E90/E91 i gör det själv ! | |
|
Jag använde lamputtaget som det är, lyckades hitta "stift" med samma diameter som de i lampan som Jag lödde på kabeln till kameravarnaren. (Vet ju inte om det fortfarande är samma lampa som '95, men de stiften är ca 3mm ø). /Stefan |
|
|
Om det är så att plastdelen du nämner är en täckskiva för det utrymme där CD-växlare monteras så borde det väl redan finnas matning där inne? Jag har inte undersökt saken själv, men jag har en CD-växlare monterad där i alla fall och den vill ju ha 12 volt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.