AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.345

Extra 12-volt uttag till handskfack

18
Lööv
530i Touring M-sport -06
Jag skulle behöva ett extra 12-voltsuttag till kameravarnaren i handskfacket utan att behöva dra en lång sladd till cig-tändaruttaget framför växelspaken och jag funderar på att löda på anslutningar vid lampan i handskfacket. Det finns sedan en löstagbar plastdel längst in i handskfacket som man skulle kunna sätta själva uttaget i. Är det någon som har någon erfarenhet av detta eller rent av ett bättre tips? Lamphållaren i handskfacket verkar sitta bra, men det är väl troligen bara att bända försiktigt med lämplig skruvmejsel? Bilen är en E61 -06.
cr
183
criiille
540 IM -98
vet att det finns dom som gjor tliknande på e90/91.. men ser kanske inte likt ut alls?, sök på : Strömuttag/förvaringsfack E90/E91 i gör det själv !
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Jag använde lamputtaget som det är, lyckades hitta "stift" med samma diameter som de i lampan som Jag lödde på kabeln till kameravarnaren.
(Vet ju inte om det fortfarande är samma lampa som '95, men de stiften är ca 3mm ø).

/Stefan
ke
20
kericson
Z4 3.0 E85 -03
545i E60 -05
Om det är så att plastdelen du nämner är en täckskiva för det utrymme där CD-växlare monteras så borde det väl redan finnas matning där inne?

Jag har inte undersökt saken själv, men jag har en CD-växlare monterad där i alla fall och den vill ju ha 12 volt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.