|
|
|
|---|---|
|
Letar efter 2st handtag till min då den saknar belysningen i dörrarna. Är det någn som eftermonterat detta? vart hittar man elschema så man vet vart man kan/ska kolppa påkeblaget? Vart får/fick ni tag i handtagen, har letat på ebay både i Usa och Tyskland, finns bara kromade. | |
| Någon!!!??? | |
Martin E |
Det vart en 120i ? grattis :) |
|
Instämmer i Martins grattis till 120:n. Belysning i handtagen är dock en av de mest onödiga finesserna enligt min mening. Hade det i min 120i tidigare, det följde med i något paket. Handtagen hittar man ändå, behövs inget lyse i dem... /Erik |
|
|
Handtagen köper du hos din närmaste BMW åf, sen tillkommer lackning. Tänds baklampor och corona-ringar (angeleyes) när du låser upp bilen? Belysningen i dörrhandtagen är kopplat att enbart lysa ihop med dem när bilen låses upp. Så är det på de nyare modellerna iaf. Om detta går att koppla in på din årsmodell kan jag inte svara på. |
|
|
japp, det blev en liten bensinare då jag ett bra pris =) Men hittar jag en disel till vettigt pris så kan det bli ett byte! Men bilen är ju underbar :D Ja de lysena tänds när bilen öppnas! Men allt som man har behöver väl inte vara praktist?! ;) Tycker bara att det är läckert! Har inte vågat fråga vad de skall ha för handtagen på BMW, samt att jag hade tänkt att hitta ett par till vettigt pris annas får det va! Ang inkopplingen så får man leta reda på vart den signalen kommer och sen koppla på sig där! |
|
|
Lyfter min gamla tråd! Vart kan man hitta el-scheman så man kan koppla in handtagen, har inte hittat några än men! Måste ju finnas något elektroniskt program eller sida som har det! |
|
|
argungu, du har nog missuppfattat det här med lysdioder i handtagen. De är INTE till för att hitta handatagen utan för att lysa upp marken framför dörrarna. Jag tycker de har en bra funktion, man ser var man sätter fötterna och slipper att ev. trampa i vattenpölar ller annat innan man stiger in i bilen. |
|
|
ELPE, ja så är det kanske tänkt. Men de lyste ganska svagt tyckte jag. Jag lade aldrig märke till att marken blev upplyst av handtagen! /Erik |
|
| Ett måste på en modern BMW! Den som säger emot är avundsjuk. | |
| jag är avundsjuk;) vill oxå ha de! | |
| Ljuset i handtagen har ingen praktisk funktion för det lyser så svagt. Däremot ser det väldigt coolt ut när dörrsidan belyses och det är värt varenda krona. Efter facelift så lyser dioderna några sekunder längre än innan så nu känns det lagom. | |
|
Ja det är nog mer för att det är snyggt snarare än att de fyller en jätteviktig funktion! Får kolla med bmw på fredag när bilen skall in! Men någon måste ju sälja som reservdel/stylingdel på nätet!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.