|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har börjat höra ett knackande ljud från motorn på min 325i från 2006. Efter att ha läst på lite olika forum så verkar det vara ventilknack. Jag kan även höra ett annat ljud som påminner om en rem som slirar. Tror ni att dessa två fel hör ihop? Vad kan vara troliga orsaker till ventilknack? - Dåliga lyftare? - Dålig kamrem? - En kombination av olika saker? Jag köpte bilen begagnad hos en bilhandlare för en månad sedan och vill självklart ta detta på garantin men jag vill ha lite mer information innan jag börjar argumentara för detta. Tacksam för alla svar | |
|
Någon kamrem har du inte,så det kan du utesluta. Men hur väl hörs det? följer det med varvtalet och låter rätt så tydligt på högre varv? eller måste man lyssna nog för att höra? |
|
| Det hörs inte jämt. Idag t.ex. så hördes det tydligare än tidigare. T.o.m så att man hörde det inne i bilen. Frekvensen på knacket verkar följa med varvtalet. På högre varv filtreras en viss del bort bland motorljudet men även då kan man höra det till och från. | |
| ska vara rätt så vanligt på dom modellerna säger bmw. | |
| Men det måste gå att göra något åt det. Så som det lät idag går det inte att ha det. | |
|
Länk Läs den länkade tråden där i mitt inlägg. Beroende på hur det låter, så har du förmodligen fått det typiska "N52-tickandet". Lösning: Byte av topp Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Tack Patrik. Nu har jag lite att läsa :-) | |
| Är det någon på detta forum som vet om någon blivit av med knackningarna genom att endast byta lyftare. Alltså inte behövt byta topp? | |
|
Läs mer här: Länk och här: Länk Lycka till! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.