|
|
|
|---|---|
|
Själv vill jag hävda B7 turbo E28 som en stark kandidat. En lite kantig gammal bil med effekt och vrid i övre sportbilsklassen. Min bror har gjort en och annan snabb bil besviken med sin. | |
|
Håkan Ohlsons "Rör-ohlson" röda Alpina B6 med dubbelturbo är för mig själva sinnebilden av en sleeper, allting ser ut att vara original tills man öppnar huven eller tittar under bilen... ;) Finns ett stort reportage om den i Bilsport Nr. 15/16 2002 av Gunnar Ljungstedt. |
|
|
Har en arbetskamrat som har en 02:a med uppskattningsvis 7-800hk i nu.. Hyfsat sleeperaktig :) Mvh Janne. |
|
|
Compact med M5 motor: Länk Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Varför inte Johans M3 E30 som vid rödljuset ger sken av att ha en sisådär 200 originalpållar: Länk Uppgiften försvåras 'något' av att det ligger 10 burkar under huven. Enligt min mening är det årets BMW-bygge alla kategorier för år 2009. Hade jag inte läst projekttråden och sett filmerna på youtube skulle det helt klart kunna blivit något att förvånas över vid rödljuset. |
|
|
Håller med FreddeSix.. den E30´n är svårslagen som sleeper! IOFS så fanns ju även en numera rätt välkänd turbomatad E34 M5:a på plats som sopade mattan med allt från vipers till nya M5:or. E30´n inräknad! Länk //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Jag har sett Rör-ohlson:s Alpina B6 i Action, så jag väljer den än så länge. Äger alltid 1 BMW |
|
| schmiedmann har en e36 compact med m5:ans v8 | |
| amullo: jo den gick jävligt bra, men det är aldrig rättvist när det är överladdning inblandat. | |
|
Jopp, så är det.. det var ju 335i´er där som sopade mattan med nya M3:an också så.. Personligen gillade jag faktikst E30:in mer än turbo M5:an.. Mer hardcore med stor insugsmotor änstressflakt.. Mer användbart liksom.. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Ja den E30:n är nog bland det värsta jag sett |
|
| Eftersom mitt tidigare inlägg raderades gör jag ett nytt försök. M5 Dinan S2 E39. Det finns en i Sverige. Kanske riktigt definitionen på en sleeper, men den går klart bättre än en "vanlig" M5:a. | |
|
Den ultimata är nog BMW M356 En Compact med en 850CSI V12 reggad för gatan. Länk |
|
|
1602 med s14 ;) Takräcke och fyra extraljus = ingen anar någnonting i backspegeln. hehe Bmw följer inte utveklingen.. Bmw leder den! |
|
| Compact med VMAX som nummerplåt sleeper? sällan. Däremot en M5 E28 eller 1800TISA, där har ni två fabrikssleepers som heter duga./ Oldboy. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.