AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
6.093

Bakdel till E90/E91 facelift, samma passform som pre-facelift?

Bayer_Aleks
Vet nån om bakdelen på E90/E91 facelift är densamma som pre-facelift? Fronten vet jag är helt annan men baken tycks vara ofärändrad, vet någon och kan bekräfta?
Alternativ till att silicona fast bakdelen?
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Fråga som inte hjälper dig...... Men: Du har väl en 2009a? Alltså har väl du redan facelift?!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Bayer_Aleks
Nickeman: Jo de e en facelift men vill ev. sätta på samma bakdel som jag hade på min E90. E de samma bakdel på gamla E90 o nya E90 facelift? Kolla på hur den såg ut på www.garaget.org/alexx
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Japp sett den.... RIKTIGT snyggt!! :)

Vad ska du ha där framme på din touring då?

Bayer_Aleks
Tack, tycker jag me, den gör bilen bra mkt sportigare. Gillar LCI fronten så tankarna går på att komplettera looken med sån bakdel från ACS. Ser ta mig fan ut o vara identisk bakdel som på pre-facelift.
Har du nån annan metod på fästa sådan spoilerdel förutom den hederliga siliconfästningen? Tänkte på sen när man ska lägga bilen som inbyte vid nästa bilköp så jag inte får nervärderat bilen pga det.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Bayer_Aleks: Det är samma fästen på både främre och bakre stötfångare på LCI och modellerna innan.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Även om LCI/pre-LCI har samma fästen - så har ju inte E90 och E91 samma fästen... Så du kan väl troligtvis inte köpa en såndäringa bak-påhäng till en E90 pre-LCI och sätta på din E91 LCI.

Mja det är väl just typ PL400 man får använda. Eller BMWs egna plastlim som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu. Men PL400 är erkänt riktigt starkt och används av dom flesta för att montera sådana här grejor. Spoilers o grejor brukar jag fästa med dubbelhäftande tejp för att kunna ta bort vid försäljning om kunden inte vill ha sådana grejor. Men det är nog svårt att få snyggt vid en påhängs-kjol sådär. Blir nog en liten "glipa" då som inte blir så snyggt.

Bayer_Aleks
Jag ska alltså inte byta ut hela baken utan typ "klistra" på den nedre halvan där just där den skåran eller vad man ska kalla den för är. Den borde väl vara samma för E90/E91? Eller e jag helt ute o cyklar?
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Nja på 99% av andra bilar så är "djupet" på kofångaren, alltså från hjulhuset och till "längst bak på bilen" djupare/längre på en kombi än på sedan. Kan dom inte svara på hur det är med E9x.

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kan någon bekräfta att en E90 LCI stötfångare passar på en äldre E90 ej LCI?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.