AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.353

Är man bitter om man påpekar att bilen i annonsen inte är "fullutrustrad"?

mr
42
mrhedin
S60 2,4D -09
Är man bitter när man hör av sig till bilhandlare och privata på deras "fullutrustade" annonser av 7 seriebilar och pekar ut vad som(minst) saknas? Är jag ensam om detta oförsvarbara beteende eller får jag medhåll? =)

Of an infinity of typewriting monkeys, one will produce a masterpiece. Internet proves this wrong.
Jag håller med. Den här Länk 728 sägs också vara fullutrustad enligt Motorgruppen i Sverige AB. Att folk inte kan skilja mellan välutrustad och fullutrustad.

BMW CS #1812

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
enkelt, folk som inte har haft bmw innan, vet inte skillnaden, och då tror dom att dom gör en bra affär, jag erkänner, jag vet inte vad skillnaden är, hade någon påstått att bilen jag skulle köpa var full utrustad, även om så inte var fallet, då hade jag trott på honom, och köpt den. Vi saknar helt enkelt kunskapen, men hoppas att folk inte lurar oss,

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
:-) En BMW kan bara bli välutrustad.

Begreppet fullutrustad är en värdelös bilhandlarterm för att trissa priser enligt min mening.

Har tittat på många bilar genom åren och sett en uppsjö extremt välutrustade bilar men det finns alltid ngt mer att plocka in i dom om man tittar på utrustnimngslistorna.
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Du får helt klart medhåll!
Retade mig själv på detta i våras/förra vintern när jag letade bil. Och då kollade jag på 3 och 5 serie... En 7 serie, i ditt fall, kan ju utrustas minst en tiopotens ytterligare. Inte förtroendeingivande.

Mvh Henrik.
Vad menas med fullutrustad? Fullutrustad = all utrustning som går att få?

Det brukar väl inte fungera då vissa alternativ tar ut varandra, eller? Jag kommer inte på nått bra exempel just nu men man kan inte både äta kakan och ha den kvar.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
En fullutrustad BMW och då i 7serien betyder för mig att alla tillval är valda.

Om det exempelvis finns tillval på någon specialtelefon och det finns två olika så är något av dessa valda, går knappast att välja bägge.
Den bilen är fullutrustad.

Sen finns det välutrustade där många tillval är valda. Ofta skrivs dessa ut som fullutrustade.

Standard utrustade och speciellt i 7serien är väldigt välutrustade som standard, men detta är standardutrustning. Skrivs ofta i annonser att dessa är fullutrustade.

Utöver en fullutrustad så kan man självklart lägga till individual och säkerhetspaket som skottsäkra glas, dörrar, bombsäkert golv, eget lufttillförselsystem vid gasatack, skyddad bil mot radioaktiv strålning, pistol och maskongevärs fack mm. Allt sådan är ju då utöver ordinarie tillval.

När jag ringde på många fullutrustade E65 så frågade jag ofta vart tv bak hade tagit vägen, varför kylskåpet var bortmonterat mm mm. Det gjorde jag i ren jäkla förbannelse över deras annonser med texten "Fullutrustad". Ofta var dessa knappast välutrustade ens.

Idag har jag en djävulskt välutrustad E65, det är endast några tillval som saknas på den för att jag ska kunna kalla den Fullutrustad.

Uttrycket fullutrustad är så korkat att det inte är värt nån möda att reta upp sig på, snarast en etikett på att den som använder det inte vet vad han/hon pratar om = puckovarning./ Einstein.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.