|
|
|
|---|---|
|
Tja...har dubbla klimat i bilen o när ja sätter värme i bilen så kommer de ba på förar halvan...passagerar halvan får ingen värme...blåser ba kall luft...va kan de vara ? /Nico | |
|
snälla hjälp mej...har ingen haft detta problem i nån av era bilar lr om någon vet vad de kan vara för nåt fel ? /Nico |
|
| Prova att göra vattenventilen strömlös. Då skall det bara komma värme. | |
|
Och kommer det bara värme så kolla att du har ström fram ventilen oah har du det så byt ut vattenventilen. Mvh |
|
|
Vart ligger vattenventilen? Men ja har ju redan värme i halva bilen /Nico |
|
|
Det sitter två som styr hö+vä sida men jag tror din sitter antagligen vid hö innerskärm eller någonstans vid torpedväggen men jag skall på jobbet ikväll och serva min så då kan jag kolla mera exakt vars den sitter. Mvh |
|
|
tja...jaha ska de sitt 2 st ? jag hittade bara 1 sån...men den stora modellen...för de fanns tydligen 2 olika modeller...o ja drog ut sladden o värmen i bilen på andra sidan kom tillbaka...de hjälpte...men de går inte o köra med sladden urdragen lr ? /Nico |
|
| Bara att köpa en ny på bmw det. | |
|
men finns de 1 sån på bilen lr 2 ? /Nico |
|
|
Det sitter en på vä innerskärm. Mvh |
|
| Alltså det är en enhet med två ventiler om du förstår vad jag menar | |
|
Jo min ser oxå ut så men sitter vid torpedväggen /Nico |
|
|
Har du bytt ventilen än? /Wallinski |
|
|
Ne inte än...vadå då? /Nico |
|
|
Tänkte bara om du hade fått till den /Wallinski |
|
|
nee men ja testade ba o koppla ur den o då kom varmluften i bilen =)...så de e nog den som jävlas lite /Nico |
|
|
Hej, Jag lånar tråden lite. Jag har samma problem. Jag har en x5 3.0 -03 med dubbla klima. Det kommer bara varmluft på förarsidan och kalluft utav 90% av tiden på passagerarsidan när jag har full värme på båda sidorna. Jag testade idag att ta bort strömmen på vattenventilen, körde i ca 15 min. Och då kommer det värme på förarsidan men det blåser fortfarande kallt på passagerarsidan.. När strömmen var borta så gick det inte att ändra graderna. Visst finns det bara en vattenventil? Det kommer in en slang till vattenventilen och kommer ifrån 2. Har ni några tips på vad jag kan kolla/byta? Tack på förhand. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.