|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil, E46 Sedan -02 Facelift, hade från början baklyktor med gula blinkers vilket jag tyckte va fult så jag inhandlade nya med LED. Närmare bestämt sådana här: Länk Grymt snygga visst men.. varje vinter när termometern visat mer än -5 så börjar dom pulsera i ljusstyrka samt bilen kan ibland varna för trasig lykta m.m... inte bra! Blev för övrigt stoppad av en gubbe som blinkade febrilt bakom mig på väg till jobbet här om dagen, han va näst intill förbannad för att som han sa: "Det kändes väldigt obehagligt" haha.. Detta hände förra vintern, sedan dess har jag krockat lite och fick beställa nya lyktor, men denna vintern har dom betett sig lika dant. Så.. Nu till själva frågan. Vart hittar jag snygga baklyktor utan LED till en Sedan årsmodell -02. Vart jag än letar så hittar jag bara lyktor som passar fram till 09/01! Det vill säga innan facelift. Efter det så är det bara dessa LED som jag redan har som jag hittar :/ Dom får ju gärna vara lite mörktonade som mina nuvarande är då det passar snyggt till min stålgråa skönhet. Det närmsta jag hittar är: Länk men dom ser fan inte bra ut alltså.. lite väl överstylat i min smak. Så har ni något tips så skulle lite länkar uppskattas! Men inga Lexus lampor för guds skull! :D Om jag knallar in på BMW och köper original, kan dom ha vita tro? Fast dyra. Mvh Henkeman | |
|
En liten fundering till.. Min bil är ju en -02:a men är ju egentligen tillverkad Vecka 44 år 2001... Kan då kanske lyktor för modeller fram till 09/01 passa?? Fronten på bilen är ju faceliftad men jag har sett att lyktor på stylingfirmor som ska passa fram till 09/01 ska se ut som dom nya faceliftade baklyktorna. Men dessa ser ändå inte ut som mina original. Jag har blinkers längst upp men på dom man ser ska efterlikna faceliftade baklyktor så sitter blinkers i mitten.. Kan någon reda ut detta tack?! :D |
|
| Efter vecka 36, tror jag det är, i början på september. Så är det nästa årsmodell, med facelift och uppgraderingar. Så din bil ÄR en 2002.. | |
| fom 9/2001 -> 3/2005 är facelift | |
|
just det ang baklampor kolla in dom här Länk |
|
|
Okej, tack för alla svar. Då vet jag att det är -02 jag ska leta efter. Anis: Dom hade jag faktiskt inte hittat innan.. Ser inte helt fel ut ändå. Är det något du har på din bil? Tänkte om du hade någon bild på hur det ser ut "live". Men det borde passa snyggt på en stålgrå bil. Undra bara om dom är bilprovningssäkra.. Måste väl finnas en reflekterande röd remsa som jag ej kan se att dom har.. Men jag ska mejla KS-Carstyling och fråga. Kan man ju alltid klistra på i efterhand. Tack för tipset!! |
|
|
Kom just på att jag missat Schmiedmann! :P Så dessa har jag just beställt: Länk Så ska det ju se ut original på min faceliftade om man tex kollar på Provkörningar här på forumet: Länk Men av någon anledning så såg inte min bil ut så original. Jag hade gula blinkers som dessutom satt längst upp. Inte i mitten som på denna. Så så fick det bli. Back to basic. Dom Anis länkade till hade ändå lite för mycket styling varning... |
|
| nej det har jag inte, har inte e46-an | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.