AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.721

17 eller 18" Plåtfälgar till E46

Visa användare
4
Greven1984
BMW E81 120D M-Sport 2009
Finns det och är det någon som har 17 eller 18" plåtfälgar till e46?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hmmm...och varför vill du ha såna?

Frasse
Plåtfälgar har fördelen att inte kräva samma skötsel som alufälgar under saltsäsongen. men snyggt blir det aldrig...och BMW är en snygg bil.

Finns 17-tums BMW original plåtfälgar som ser förjävliga ut...sen är det upp till var och en att göra bedömningen om de vill ha dem eller ej...

Till en 320d -99 hade jag istället letat upp ett par begagnade 15- eller 16-tums alufälgar. De kostar inte många kronor och ser bättre ut än 17-tums plåtfälgar.
Pe
157
Pekki
320dT -14
Jag har såna som vinterfälgar... 17" alltså.
Fult.... ja det kanske det är men vem fan bryr sej på vintern när det bara e salt o slask o så..
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Sålde mina till förmån för alu! Brydde mig egentligen inte så mycket men tillfället dök upp.
Är egentligen av uppfattningen att ju fulare vinterfälg desto roligare att byta till findäcken!
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
17 tums borbet fälgar på vintern :D

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Varför skulle man inte vilja ha en snygg bil året runt? Jag kör original 18" på min Golf R32, mycket praktiskt ;)

Bayer_Aleks
Varför ska bilen vara ful halva året? Har du på dig gamla fula kläder under vinterhalvåret för att det ändå regnar, snöar och töar ute?
Själv har jag försett bilen med ett par 17 tums fälgar som ser bra ut och har 19 tummarna till sommaren. Bilen e snygg året runt o min glädje finns där varje gång jag ser bilen.

Förresten....18 tums plåtfälgar?? Finns ju inte ens.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
En annan relevant fråga: Får du plats med den 18" vinterdäc du tänkt dej i hjulhusen?
Vinterdäck är ju normalt mer "högprofiliga" än sommardäck...

Har idag alu-vinter på cabben och de medföljande plåtfälgarna (inkl fina plastnavkaplar) på touringen men när touringvinterdäcken är slut åker standardfälgarna på med vinterdäck och nya ALU-17 till sommardäcken. cabben har också 17" alu på sommaren.
Så om någon vinter till eller så säljer jag 16" plåtfälgar och plastkapslar med uslitna dubbdäck... Håll utkick då!

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
325cabrio: Går man upp i tum får man gå ner i profil.
852
Sörpan
325xi -02
De så kallade "plåtfälgarna" i 17" är i själva verket gjord i någon form av aluminiumlegering. Jag tycker de är snygga.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.