|
|
|
|---|---|
|
Hej hej. Kör en bmw 523 97a som går ryckigt när jag ger fullgas. Jag har fått för mig att den rycker mer och oftare när jag har lite bränsle i tanken. Kan det vara fukt? Den rycker bara ibland och i alla växlar. Har fått för mig att det har med bränslesystemet o göra men jag kanske är helt ute och cyklar. Kanske något strul med asc? Alla teorier är välkomna!! | |
| På min var det vevaxelgivaren som var fel | |
| Min med! Man kan byta själv, gjorde jag, men det är trångt som f-n under insuget att kontaktera det. | |
| Jag hade en 735ia-89. Den ryckte lite då ock då. Jag provade att stänga av asc. Då gick den som den skulle. | |
| Jag har också fått för mig att det kan bero på asc. Kan det vara när jag kör me asc aktiverat och dåliga däck? Vad kostar en vevaxelgivare och hur konstaterar jag att det är fel på den? | |
|
min förra M5 var precis likadan, gick bra på delgas och låga varv, men när det skulle in mer soppa på fullgas klarade inte det igentäppta soppafiltret av det, då röck den. jag skulle tippa på ett igensatt bränslefilter. det är oftast de enklare servicedelarna det är fel på. testa och byt innan du börjar med mer avancerade saker som vevgivare osv. |
|
|
Kostar runt tusenlappen om jag inte missminner mig.. Enkelt att byta men som beemwepaouer säger: ont om plats! prosperity is a mindset! |
|
|
Hej! Jag har tidigare haft liknande problem men min 523a. Började tyvärr i fel ände med att byta både kam och vevaxelgivare men problemen var hela tiden tändstiften. Så min rekomendation är att kontrollera servicedetaljer, om problemet kvarstår så kör en diagnos för att lokalisera ev felaktiga givare. Angående dessa givare så kan jag rekommendera att köpa orginalgivare på BMW. Testade själv givare från både Motor nord och från tyska E-bay vilka inte fungerade alls. Mvh |
|
| Ah soppafiltret har jag misstänkt hela tiden. Har inte gjort någon åtgärd alls ännu. Börjar med soppafilter och tändstift. Känner till ett företag som kopplar upp bilen till dator så tar kontakt med dem ifall kvarstår. Men ni menar alltså att man genom datorn kan se exakt vilken givare det är som strular? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.