|
|
|
|---|---|
|
hej. undrar vad värdet på en BMW 318i cupe 1986 7000mil nyskick 100% rostfri är? tack för svar. mvh | |
| Något hitåt: Länk | |
| Är det bilen som var på blocket med stora rostfläckar du undrar över? Den var i "nyskick". Tjena på dig Mahmoud | |
|
tjena på dig andreas nej det är det inte, denna är 100 rostfri du har missat rubriken läs nogrannare nästa gång du :D |
|
|
Med tanke på att det är en snikmodell med 4cyl motor så kommer den aldrig vara värd särskilt mycket. Äen om den vore i helt perfekt mint cond så har jag svårt att tänka mig man får ut mer än absolut max 20´000kr. Men föresten är du säker på att det är en 318 och inte en 318 is?? Är ganska säker på att E30 318 inte tillverkades med 2 dörrar iaf inte efter -85 // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
rauta...dom tillverkades i coupe utf till modellens för tidiga utfasning! Sådana bilar är väldigt svåra att värdera, se bara ex på 320i i länken. Folk här inne på forumet verkar inte fatta vad det är, tex den 320 skulle jag pris satt till +35k Om den 318 ÄR 100% rost fri så...25k ev mer för rätt köpare. Det är jäkligt svårt att hitta fina e30 i dag Är man på jakt efter en rostfri e30 så spelar inte ursprungs modellen stor betydelse utan skicket på karossen. Jag hade hellre köpt en rost fri e30 än en ny bmw, men tyvärr fanns det inte tillsalu när jag köpte min etta (: |
|
|
Jo han kan nog få 25 av rätt köpare men det kan ju ta flera månader innan en sån dyker upp. 320 och speciellt 325 kan jag tänka mig man får en hel del för om dom är mint cond men dom flesta som är ute efter en fin e30 är ju sällan på jakt efter 4cyl isåfall en 318is men en vanlig 318 tror jag nog blir svår såld oavsett skick. Hade en 325ik -87a nyligen som var 95% rostfri dock mycket småfel men bilen var helt orginal till både utseende och motor var massa krångel så jag vart less och sålde den för ett 5 siffrigt belopp i ren ilska ångrar mig ganska mycket när jag ser vad folk begär för sina e30 på blocket. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.