|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Besikting inga problem Sportluftfiltret skönt ljud glasögon använder jag inte och he he |
|
|
det var som fan, jag sålde moppen. Nu kan jag trimma lite mer seriöst. Ge förslag budgeten är på 7900kr Tacksam för alla svaren i inlägget |
|
|
E34 turbo: borde anat att du var en såndär moppe pojke.. men är glad att du äntligen skrapat ihop lite pengar så du kan sluta tramsa med dehär snackaet om lättning. mitt tips till dig som vill ha en snabb bil billigt är att köpa dig en annan, dvs billig BMW 540, exempelvis denna som ligger på 10.000:- Länk men det är en del fix och du får räkna med många timmar i verkstan. ring o fråga om han kan släppa för 8 så har du ju en ny bil istället för massa värdelöst trim till din rishög. åk runt på dina lokala bilskrotar o leta efter reservdelar.. privatpersoner har oftast också mkt billigt till bilen.. för mig är V8 lag, men vet inte riktigt vad du tycker. MYCKET bil för pengarna är det iaf! |
|
|
Fel och bara sälja din 518 och köpa en E30 325 som du kan lätta 100kg så får du en MYCKET roligare bil för lite pengar. Din 518 kommer ALLTID vara slö så länge du inte slänger in en annan motor eller överladdar med turbo och kompressor. Du måste upp i MINST 220hk innan en E34 är rolig att köra allt under det ger noll körglädje. Medans en orginal E30 325 med 170hk och 100kg mindre vikt ger en mycket rolig upplevelse. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Ja precis ingen trodde att bmW skulle få fyrcylindriga motorer? Men 3 serie skulle vara intressant E36-a är det bra? 320? lätta 100kg + lite trim lite tips+ MVH |
|
|
320 är i slöaste laget en 323,325 eller 328 ger mer effekt för pengarna skiljer just inte så mycket mellan tex 320 och 325 nu när bilarna har börjat få något år på nacken i inköp alltså försäkringen är säkert mycket dyrare. Tror det blir svårt att lätta en E36 med 100kg utan att behöva ta bort baksäte och riva asvaltsmattor men på en E30 325 går det min vägde 1170kg halvtank och förare (85kg) efter lättning mot 1260kg innan // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Den 325an som är på startsidan på powerbörsen tex 20´000kr Dock tycker jag personligen att en E30 325 ger en roligare körupplevelse. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Ska man satsa på E36 är 328 bästa alternativet då den är starkare än på pappret samt att det är lätta att komma upp till runt 220hk. En E30 kan man lätta mycket min som jag kör bana med väger ca 960kg ink förare 80kg & full tank. Dä sitter det en M20B25 i den. |
|
| MichaelB: jo men 15 hästar mer är fan inte värt 15 tusen, tycker inte jag iaf. eller ja 10k iallafall det är väl ungefär så mycket dyrare 328 är mot 325. | |
|
MichaelB: Har en E36 328 själv som jag upplever leverera mer än sina 193hk på pappret. Åker ifrån både en kompis V40 T4 och en kompis Saab 9-3 Aero fast dom är på 200 och 205hk samt väger 1400 och 1420 mot mina 1490. Har ett insug till en 325 liggandes som jag fick med vid köp av bilen. Hade tänkt montera det samt mappa bilen efteråt. Avgassystem har jag dock inga planer på att byta då jag uppskattar en tyst bil på långresor. Borde man väl kunna räkna med 15-20hk vid 5500-6000rpm? // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Nykomling: Kan lova att det är värt om man har råd. Går inte att jämföra en 325 och en 328 effekt mässigt skiljer det bara 1hk och 35nm men 328an både känns och går mycket bättre samt har samma växellåda som M3 3.0 // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
| Rauta: ok, M3 låda visste jag inte den hade.. bättre turboobjekt än 328 är nog svårt o hitta! | |
|
Rauta: När det gäller avgasystemet är den viktiga delen grenröret från M3 brukar kunna hittas för 1500:- Nykommling: Nä det är klart att den kostar några kronor till med du får större motor samt bättre växellåda samma som i M3E36 3.0 orginal S5D250G är lite klen. |
|
|
Fast det går ju även att få en 325:a att gå fort här är brosans banbil 325 -93 Länk |
|
|
Michael B : Tror du det blir märkbar skillnad med grenrör om man inte byter ut avgassystemet? Känns som man ska ha fullflödeskattar och hela paketet om man ändå kostar på att byta grenrör. Insuget åker på oavsett får se hur mycket man tappar på botten ska nog ta det lite med en nypa salt hört mycket olika här på forumet dock grymt botten nu då man kan ligga på 50väg med 5an utan problem och allmänt stark på låga varv så vore ju synd om man tappade precis allt. Sen mappning på motor nord efter det borde ju iaf ge märkbart skillnad tycker man. Nykomlig: Bromsad på 199hk lät ju inte allt för imponerande fast var ju låg vikt på den men hade iaf valt en 328 alla dagar i veckan om jag inte skulle överladda då är 325an bättre. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Rauta: nja det har du rätt i :) jag tänkte köpa mig en 328 som förstabil också, fast kunde inte motstå V8an i 540n *suck* men varför 325, om nu 325 lådan inte tål så mkt så kan de ju inte bli bättre o köpa sig en 328 o turbokonvertera :) såg nån 328 turbo ca 700hk på garaget, tror han körde med org lådan. lägre komp i 325 eller vad? |
|
|
Michael B menade jag såg fel där angående vems bror som hade 325an önskar själv jag hade kvar min 325 E30 lättad till 1170kg och bromspapper på 190hk ingen raket men gjorde ju en och annan fundersam vid rödljusen hann aldrig testa den mot min nuvarande 328a då jag sålde den innan men hade varit kul att ställa upp dom är nästan så jag tror E30in hade tagit starten den kändes ruskigt snabb 1,2 och 3an pga den låga utväxlingen tror den gjorde 130 på varvstoppet på 3an och toppade 220 vid maxvarv enligt mätaren. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Nykomling: 700HK vad ska man me de till :) kostar en förmögenhet att bygga & att hålla den rullande ständiga problem med tillförlitligheten. Sen beror det ju iofs vad man ska ha bilen till. Till banåka är det rätt värdelöst då det gör bilen väligt svårkörd & oftast långsam utom på rakorna. För dragrace är det säkert vettigt. På mantorp i höstas var det en svart E36 turbo det pratades om 600hk. Den gick bra på långrakan sen var den mest i vägen :) på resten av varvet. |
|
|
MichaelB: hehe ok sant, han var säkert rätt kass på o köra också ;) E34 turbo: hittade just något ja tror skulle passa dig utmärkt :) Länk |
|
| Haha, så j*vla bra bild på den annonsen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.