|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Börjar eller slutar du E34 turbo alla dina inlägg med Haha som får du räkna med att du blir lite styvmoderligt hanterad. Men förvisso du har ju barnbidraget kvar så det är väl ursäktat. "Haha" |
|
|
Haha Hahaha ha |
|
|
Har du prövat med Lunarstorm? Där är du nog i rätt gäng! |
|
|
Ha ett gott skratt förlänger livet visste du det? Inte för jag förstår vad du retar dig på |
|
|
Min länk var ju ett skämt, så där är ett Haha befogat (nästan obligatoriskt). Även om det fanns en underliggande visdom, "Trimmar billigt gör man med vinkelslipen" :) |
|
Bayer_Aleks |
Hur orkar ni fortfarande skriva här åt en nybliven körkortstagare som inte verkar ha en spänn att lägga ut på sin bil men vill få ökad effekt. Ni ser väl själva hur omogen grabben e, tyst som en fi**a när jag skrev att han inte har pengar att lägga ut på bilen och är bara ute efter att bilen ska "gå snabbt" så han kan köra rödljus race med den pansarvagnen till bil mot riktiga bilar. Medan ni stackare ger dussintals förslag på vad han kan göra genom att köpa det ena och det andra säger han inte ett skit förutom sina "haha". Tro fan han e tyst när han inte har kapital att göra något med bilen utan förväntar sig att det ska vara gratis då barnbidraget inte räcker till mer än 2 öl på krogen och 200 spänn i bensinpengar och lite lördagsgodis o Cola. |
|
Länken du skicka fatttade jag som skämt så hahaha, billigt enkelt men jag vill inte kapa sönder en BMW. sparade faktist länken för den var kul. Å faktist så har the german tank dragit ifrån en 320-88 vid rödljuset och 740 svetsdiffad och varför lägga ut alldeles för mycket pengar på turbo,chip mm motorn är en m40 vilket är lite dålig konstruerad. Lätta billen spar bränsle och trimma bilen sparar bränsle. desutom är det av intresse, man kan börja enkelt. |
|
|
Bayer_Aleks: Då är vi två med samma uppfattning. Fanns en likadan tidigare som kanske skulle ta körkort och ville ha hjälp med E46-E39 när hans "budget" räckte till en flakmoppe. Och dessa "haha"...ja gode gud. |
|
|
Jag tycker den här tråden är jättebra. Bordet det inte finnas en länk "Innan du publicerar ditt första inlägg på trimforumet... läs det här." ? Idén kring lättning är tyvärr svårköpt. Undrar vad "tävlingsledningen" säger när E34 kommer till Mantorp och ska köra? E |
|
|
De kommer o haha lycka till och jag bara sätter hastighetsrekord på strippen va liksom bara 0.000007sek 60000000000000000000000000009.5km/h o ja tråden ja startade är liksom bra va men dem andra bara förstör |
|
|
Allting gott slutet gott |
|
| "sportavgassystem 10% extra" Ofan, fick mig att fundera lite. Jag har ett eisenmann system, (kan det vara 3.5" tro?) , från katten. Genererar det några extra hästar? | |
|
Ja det ger effekt och sparar även bränsle, motorn får flåsa mer så. 3,5 tum vad har du för motor? |
|
| 320i på 2.2L och 170 hk. Hur påverkas min bil positivt av mitt eisenmann? | |
|
Den låter säkert bättre! __________ Mvh Grelle |
|
|
Mer flås o inte massa motstånd= effekt sen beror det på motorn också, hur mycket den är bearbetad. |
|
| Låter bättre - Oooja =) Riktigt härligt ljud. Men jag tänkte om man fick ett par hästar till eller så. | |
|
eerily: förvänta dig max 5hk av ditt eisenmann system, finns inte en chans att det ger mer än så på din bil.. förutsatt att du fått en sportkatt på ditt eisenmann. 3,5" låter alldeles för mkt för en 2.2.. max 3" skulle jag tro, men förmodligen är det 2,5" E34 turbo: varför skulle hans eisenmann avgas spara bränsle?! nej du det tror jag inte det minsta på! är nog knappt någon märkbar effekt ur systemet överhuvudtaget. en sugmotor ska ha ett visst motstånd och flöde för att gå optimalt, så att sätta 3,5" hela vägen (eller i slutet) på en liten 2.2 är inte alls någon bra idé om man nu inte bara är ute efter ljudet. det hade strypt bilen speciellt i det lägre registret, och kanske hade den strypt lika mkt vid fullgas också. en bra idé är att från grenröret gå ganska brett och sedan sluta med något smalare rör.. har hört från "experterna" att detta kan gynna effekten en aning. kritisera gärna och bevisa det motsatta, är jävligt trött nu så kan ha skrivit lite fel :) |
|
|
Liksom när man chiptrimmar eller något effekt ökande så ökar hk och vridmoment alltså får motorn jobba mindre på låga varv vilken resulterar till en minskning av bränsleförbrukningen logiskt sätt. |
|
|
E34 turbo: ok, som sagt om det ska vara möjligt att behålla/tjäna vrid på låga varv så är det viktigt att han inte sätter för breda rör. jag förstod att du tänkte så i ditt förra inlägg, men hans bil kommer knappast gå märkbart snålare bara för han byter avgas och kanske får lite mer effekt. ja, kanske 0,0000005/mil snålare........ det jag försöker säga är att den inte kommer gå märkbart mindre. ändå om det hade gett en boost med 20nm hade det inte blivit märkbart. anledningen till varför chippning visar sig vara så "effektivt", iaf enligt trimfirmorna är väl dels för de vill sälja chipp och spec på turbobilar kan det ge en ganska stor effekt/vrid vinst spec med eco chipp vid låga varv. men visst, skulle det visa sig att BMW har byggt något av det sämsta avgassystemet i bilbyggarbranshens historia så kanske han faktiskt märker skillnad på förbrukningen, men jag skulle inte tro BMW gör en sådan miss. tänk lite.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.