|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Då jag nyligt har fått problem med mitt tändningslås och inte har någon lust att byta det hade jag tänkt koppla in en sånhär > Länk då jag ändå hade tänkt göra det innan, och nu känns det ännu mer relevant då det är lite drygt att starta bilen med skruvmejsel :) Så då undrar jag kort och gott vilka kablar man ska koppla var? jag vill kunna slå på tändningen på "switchen" längst till vänster och starta bilen på knappen. dom 2 spakarna till höger ska jag koppla stereo och slutsteg på, men det vet jag hur man gör. Så om någon vet vilka kablar man ska koppla för att slå på tändning samt köra startmotorn med så vore jag väldigt tacksam! OBS bilen är en 525i -91 MvH // Dennis | |
| Finns det ingen som kan detta? eller åtminstånde har ett elschema som man kan förstå utan att gå nån slags kurs? | |
|
Kopplingsschemor kan du hitta här: www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/BMW/ Just nu låg länken nere men prova om någon dag igen. Fast du behöver lite mer än en enkel brytare, det är många kontaktfunktioner i ett brytarblock i bilens tändningslås och det är en vital del för hela bilens elfunktioner osv. En annan aspekt är spärr mot att koppla in startmotorn av misstag när motorn redan är igång, inte helt fel att ha. FP |
|
|
Länken fungerade tyvärr inte nu heller... Har kopplat in tändningen på en switch och startmotorn på en återfjädrande knapp nu. Funkar kanon hittills... men de är några små kablar som jag inte lyckats lista ut vad dom är till som jag inte kopplat in... någon aning om vad det kan vara för något? jag skulle gissa att det har något med larmet att göra? har inte provat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.