|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Till en BMW 325i från 1993 , vilken olja ska jag hälla i vid oljebyte? Har hört från lite olika håll att år 1993 körde man inte på helsyntet och om jag nu skulle slå i det så skulle oljan ha en så renande effekt att kox och annat som "fastnat" runt packningar skulle städas bort med läckage som följd? Är detta rätt & riktigt? Frågade en kille på BMW Malmö och han sa bara att " vi slår i Castrol SLX i alla bilar oavsett årsmodell " men vill inte riskera något därav min fråga. Stämmer det att nya helsyntet oljor har så renande effekt så att läckage kan uppstå på äldre bilar? Tacksam för svar ! mvh Andreas | |
| För några år sedan hade jag en 320 -89 som hade rullat 33.000 mil med majoriteten av milen högst troligen inte på helsyntet. när jag köpte den läckte den lite från oljetrågspackningen. hällde i mobil1 supersyn och då slutade den läcka och motorn gick i övrigt perfekt. | |
|
Jag har ibland helsyntet i min 71:ans volvo. Den får lite vad som helst som jag har stående och den verkar inte ha tagit skada av det. Du behöver nog inte vara orolig med helsyntet i din motor. Börjar den läcka så var det nog dags att byta de packningarna i vilket fall. ///BMW - Was sonst! |
|
| Eftersom syntetisk olja smörjer bättre än mineralolja ska man givetvis välja syntetisk olja. Det säger alla som förstår sig på och jag håller med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.