|
|
|
|---|---|
|
Snabb fråga: Vad blir "Drehzahlfuhlerfehler" på svenska? Tack på förhand. | |
|
Varvtalgivare, antagligen menas vevaxelgivaren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Om jag inte missminner mig så är det nåt fel med farthållaren. Kan det stämma tro? "Drehzahl" är fart/hastighet och "fehler" är...ja, "fel" eller "error. "Fuhler" går jag dessvärre bet på. | |
|
Länk Hastighetsmätarfel ///BMW - Was sonst! |
|
| Damn it, så nära. :) | |
|
Kan det inte betyda triggerhjul? Det skulle förklara felet på min bil. |
|
|
Vad har du för fel på din bil. Det är troligen enklare med en beskrivning av felet än en översättning. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Felet på bilen är beskrivet här: Länk Bytte tråd för översättning bara. |
|
|
Drehzahl: Varvtal (eg. vridtal) Fuhler: Kännare, givare Fehler: fel, felaktig FP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har fått nått med Zahnrad .... för en defekt ABS/ASC givare i Carsoft har jag för mig innan jag skiftade till Engelsk version av felkoder. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Zahnrad är väl kugghjul eller triggerhjul däremot :) Googles översättning var väl förresten ingen höjdare? |
|
|
Det handlar nog om en varvtalskännare som normalt sitter vid växellådan och därmed påverkar hastighetsmätarens visning. ---- BMW CS #6212 |
|
| Jag tror att det är triggerhjulet höger bak som spökar. Var nämligen där och borrade loss en gammal givare förut. Försökte vara försiktig men... | |
|
Zahnrad = tandhjul, tandat hjul, kugghjul osv. Givare för hjulvarvtal till ABS/ASC är nog ganska klarlagt i detta sammanhanget. Hastighetsgivare (vid växellådan) hade benämnts något med geschwindlichkeitgeber eller dyligt, eller bara speedsender, speedsensor. Tyskarna har börjat blanda in engelska flitigt på senare år... FP |
|
| Det var triggerhjulet höger bak. Bakhjulslagret är bytt nu och allt funkar igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.