|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken, inga lampor ovanför knappen lyser när man trycker på den. Dock funkar förarsidan, borde inte dom gå på samma säkring? Någon som har en ide` vad det kan vara för fel? Mvh David | |
|
hej du har kanske en avbränd tråd i stolen. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
eller så är tryckknappen defekt. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Har samma problem fast tvärtom. |
|
| Har du gjort någon felsökning? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om det är avbrott i värmesslingan eller i kablaget under stolen så tänds indikeringen en kort stund och slocknar därefter. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso: Vet du om det är likadant på E60 ? Jag har fått problem på förarstolen i sittdynan. Ryggen fungerar fint, men jag har ingen värme i sittdynan. Ingen felindikering någonstans. |
|
|
På min tänds inte indikeringen alls. Mvh David |
|
|
Jag med! Lampan vid knappen tänds exakt 5 sekunder varje gång innan den slocknar.. Frågan är... Hur knepigt är det att meka fram dom där slingorna under sätet?! Måste lyfta ur hela stolen antar jag?! |
|
|
xvid: Har samma problem. Har bytt modulen där knapparna sitter, men felet kvarstår. Freude am fahren |
|
|
Tjena Xvid, Jag hade samma problem fast på andra sidan. När jag kröp under förar sättet så såg jag en lilla kontakt som var ¨ute¨ eller av dragen, Det e bara att sätta tillbaka den så skall den funka, Om det inte funkar så kan det vara att du har bränt tråden i stolen. Men som sagt Kolla undra FÖRST.... MVH KESKIN |
|
| Har man tygsäten går det vad jag förstått att byta mattorna, har man skinn så är det betydligt besvärligare, om det ens går. | |
| xvid / Bmw: Vilken kontrollenhet har ni? Är det med ratt eller tryckknapp med tre gröna LED? | |
|
Tryckknapp med tre gröna LED har jag på min. |
|
|
På vår bil går går säkringen till stolsvärmen hela tiden. Byter säkring och testar bägge säten. Stolsvärmen fungerar på båda stolar och värmen kommer i såväl rygg som sits. Stänger jag av tändningen och sedan slår på den igen och testar stolsvärmen så går säkringen nästan direkt. Värmeslingan borde ju inte vara av i sätet i och med att det funkar och blir varmt... Fan, man skulle vara elektriker... Mvh Martin |
|
| någon som vet vad som är felet om lampan tänds ca 5sek men sedan dör har det felet på min nämligen och jag har tygstolar i den. | |
|
läs högre upp på denna tråd .där har du svaret. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
| Om lampan INTE slocknar då? Någon som vet vilken kontakt under sätet det är? | |
|
Min stolsvärme fungerade delvis och delvis inte när jag köpte min, blev bara varm i stolsryggen och en bit ut i sitt dynan, inte heller den utdragbara delen blev varm (skinn sportstolar), hade garanti då jag köpt min på Holmgrens och efter lite om och men fick jag helt ny sittdyna, Holmgrens hävdade att det inte var något fel för antingen fungerar stolsvärmen eller inte sa dom, sen när fick in bilen där jag brukar serva (inte Holmgrens alltså) och dom demonterade sittdynan syntes klart och tydligt att trådarna hade brunnit. Men ändå hade det gått att slå på och av i alla tre lägen. riktigt gott med en ny sittdyna, gick nog på ca 7000:- så det är gott med lite garantier ändå. Länk |
|
|
Där ser man! Så fastän lampan lyser (har ett vrid, inte LED-lampor), så kan det vara trådarna som brunnit? |
|
|
Ja så var det på min iaf, fungerade att slå av och på i alla tre lägen men hela sitsen blev inte varm pga av trådarna hade brunnit. Sitsen blev då bara lite varm i bakkant. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.