|
|
|
|---|---|
|
-Jag är sugen på att byta ut min 530i -02:a snart mot en 530i e60...... eller kanske en 330i e90? är det lika mycket "bmw känsla" i en 330? är det någon som har nån synpunkt? vilken bil är bäst? tacksam för tips! mvh Martin | |
|
Lika mycket BMW-känsla är det nog i 3:an som 5:an. Goa bilar båda två men enligt min åsikt är 5:serien mer komfortbetonad och passar som en smäck för långa behagliga landsvägsmil. Ljudkomforten är bättre i 5:an än 3:an. Å andra sidan är 3 serien roligare när vägen svänger. Så frågan är väl vad du värdesätter och hur dina mil på vägen ser ut. |
|
|
-Jag kan tänka mig att 330:n är lite snabbare, då den är lite mindre men motorn är samma.... jag kommer ihåg när jag provade en 325 e46 och jämförde med en e39 530. då tyckte jag att 530 var mycket "goare" och e46 var liten som en vw polo inuti, och valet föll tveklöst på 530 ! Men en e90 är kanske bättre? |
|
|
Jag valde själv mellan en E60 530 och E90 330 2006 och valet blev 530:an efter ett tags funderande. Och anledningen var att jag vid det tillfället helt enkelt gillade 5 serien bättre, precis som du säger var den helt enkelt lite goare och mer bil men också en landsvägskryssare av stora mått. E90 är mycketr kvickare i respons och även accelaration men även bullrigare. Men du får nog ut och prova och jämföra för att bestämma dig. |
|
|
-Ja det får nog bli provkörning om jag ska kunna bestämma mig ! |
|
| beror ju på vad du vill ha för bil.. kort sagt kan man säga att 5:an är komfortbilen av dessa två och 3:an är sportbilen.. personligen så hade jag satsat på en 330 då jag inte behöver så mycket utrymme och jag gillar det sportiga i 3-serien.. kör du mycket motorväg så är 5:an ett bättre val | |
|
Pröva 130i medans du ändå är igång. Vad är en provkörd bil mer eller mindre? :) Att prova är gratis. Höhö! // Erik |
|
| Jo det finns mycket man skulle vilja provköra! frågan är hur många man hinner provköra innan man blir utslängd!!! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.