|
|
|
|---|---|
|
Den nyinförskaffade dieseln indikerar service men när man blädrar genom de olika serviceposterna (olja, bränslefilter, bromsar, etc.) så finns det inget där som skall servas. Kan man tolka det som att inget av de "riktigt viktiga" sakerna är i behov av service? Jag noterade också att det inte längre finns någon servicepost för partikelfiltret i datorn i bilen. Ska man tolka det som att det inte längre finns något bestämt serviceintervall för partikelfiltret utan att det byts vid behov (som katalysatorer på bensiare)? Det står fortfarande med som en post i serviceboken men den är å andra sidan tryckt 2006. | |
| Är det inte den allmänna oljeservice/inspektion 1 alt 2 den indikerar för? eller tolkar jag din fråga fel nu..? | |
| Hmmm... Jag vet inte. Det är 1800 mil kvar till oljeservice i alla fall står det. | |
|
Hur långt har den gått? |
|
|
Samma på min bil,varnar men många mil kvar till service.Antar att det bromsvastskan som skall bytas,har ju intervall på 2år,ingen mil intervall. Richard Channing hade snygg bil |
|
|
E9X har ju variabla serviceintervaller så är det 1800mil till oljeservice är det det som gäller. Du skall även kunna få upp info om partikelfilter byte i displayen, det skall göras vid 20kmil. Jag får det i min -08 och det har varit detsamma på de 06/07 som jag också kollat på. Troligen är det en årskontroll som skall göras, dvs bromsvätskebyte, men jag är inte helt 100 på hur detta indikeras i en E90. OT: Håller med, Richard Channing hade en snygg Jagga XJS cabbe om jag minns rätt :-) |
|
|
Mer ot;Vad jag kommer i håg hade han guldfargad 633csi 77-79 mod,hade nog råd med Jagga og...snyggast nr.2 Falcon crest blir Melissas vita 911. Richard Channing hade snygg bil |
|
|
Har du tid att svänga in om Bmw med din nyckel så läser dom av nyckeln till dig och berättar vad som är på gång. "utseende före funktion" |
|
| Var inne och fick det hela förklarat för mig idag. Jag trodde att den första "symbolen" (bil på lyft) som dyker upp i panelen under servicemenyn var en övergripande symbol för att något behövde servas. Därför blev jag förvånad när ingenting annat (olja, bromsar, partikelfilter, etc.) hade gått över intervall. I själva verket betyder symbolen att bilen ska ses över "i allmänhet". Det kostar omkring 800 SEK så jag tänkte låta dem göra det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.