|
|
|
|---|---|
|
är det lämpligt att köra med en diff med 3,45 med original växellåda på bana för att axxa hyffsat fort? samt även med hyffsad toppfart! jag pratar om en 528 diff med en 535 låda! Ska det vara på det viset?! | |
|
ingen som vet? |
|
| 3.45 funkar, men det är inte optimalt på något vis. Vi åker med original OD låda på racern och 3.91 för tillfället. Hade gärna åkt med 4.45 istället... :) | |
|
ju högre värdet är desto fortare accar det eller? |
|
|
Ju högre värde desto lägre toppfart (tätare stegning) Du kunde provat en 3,73 från en 325:a, innanmätet skall passa i ett e28:a hus om jag inte har fel för mig... |
|
|
Jag tror oxå på 325 innanmäte, har hört precis som Johan att det ska passa...så det blir att testa det. Ska du annvända dig av getrag 262 (sportlåda) eller 265? Mest för det är olika utväxlingsförhållande i dom låderna. MVH Pelle cs4605 |
|
|
nja. det blir nog en std 535 låda! mest för att testa hur det går... kanske kommer bli andra saker efter det... siktar först och främst på att bli klar med bilen till nästa sommar, om det går! |
|
|
Annars så kan du plocka över drivlinan från alpinan....host :-) Jodå man får gå ut lite lugnt, man kan inte köpa in alla grejorna på en gång...utan man får uppdatera efter hand. Och framför allt när man trillar över det för en rimlig penning. MVH Pelle cs4605 |
|
|
ja det kanske hade varit något... en lång etta samt lite kortare 2,3,4 och femman!!!=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.