|
|
|
|---|---|
|
Minuspolen togs bort och lades dit, instrumenteringen tänds upp, men helt dött på startläget, finns ström i batteriet, vad kan ha hänt, nåt med startspärren? Finns det nån som har nåt tips man kan prova med? mvh Niklas www.seastreamsgarage.com | |
|
Startspärren är det nog inte för då drar startmotorn runt men motorn startar inte. jag antar att du redan har kollat säkringar, om inte så gör det. Lätt att man råkar kortsluta även om man är försiktig. Ta och summra jorden på bilen. Ta bort minuspolen och mät på klämman och sen tar du den andra kabeln från summern och lägger på en lämplig ren chassidel. Kan ju faktiskt vara så att jordningen lossnat i andra änden på minuskabeln. Lägg tillbaka minusklämman på batteripolen och voltmät från + på batteriet till en ren chassidel. |
|
|
Hej, Jag hade samma problem med min z4:a för ett par år sedan. Det berodde på dålig kontakt vid batteripolen. Prova med att ta lite smärgelduk och putsa rent batteripol och kabelskon. Se sedan till att skruva åt ordentligt. Det är väldigt stora strömmar som ska passera när startmotorn jobbar. Lycka till. /MVH Mats |
|
|
Juliee, eh? Startspärr kan det visst vara. Det är exakt samma symptom, tändningen går på fast startmotorn går ej runt, alltså är startmotorn startspärrad vilket kan vara vanligt när nyckeln tappar kodningen eller dyl, för då känner inte bilen igen nyckeln och därför vill den inte dra runt startmotorn. Sen att vissa andra larm går att startspärra på typ soppapumpen eller så är en annan sak. Men BMW brukar ju ha spärren på startmotorn i många fall, i alla fall de bilar jag fixat på. Och det är e39 och uppåt. Till trådskaparen om du har en reservnyckel så testa om den funkar bättre att starta bilen med, gör det de, så får du koda om andra nyckeln som inte funkar helt enkelt. |
|
| BMW´s orginallarm,iaf 96 o uppåt spärrar bl.a startmotorn,så jag är böjd att hålla med Skillz! | |
|
Reservnyckeln åxå provad, funkar inte med den heller www.seastreamsgarage.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.