|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte först på själva gummimattan med den lila tygfyrkanten som var dyblött Lyfte även bort den och upptäckte att halva golvet+någon stoppning under där var genom sur. Finns det någon annan gummimatta att köpa typ Skålad o utan någon dum tygbit på. Tycker gaspedalen är helt felkonstruerad som sitter fast i golvet där gummimattan ska tryckas in från sidan o med risk att snö smällter vatten som i mitt fall rinner i mellan pedal o matta. | |
| Jag har samma poblem som du hel idiotiskt att göra en bit i tyg på gummimattan som blir dyngsur vintertid på grund av all snö som som följer med under skorna. | |
|
Rensi gör bra skålade mattor till billig penning... säljs hos tex. mekonomen. Om dom finns till 1-serien kan jag inte svära på, men troligtvis. /Jonas |
|
|
Köpte rensi en gång aldrig mer. pedalerna fastnade i mattan helt livsfarligt |
|
|
Det är ju inte den bästa konstruktionen direkt! min matta är våt och fin den med! Går det att bara lägga lite plast under eller så? |
|
|
har låtit min stå utan mattan i två dagar nu i garanget men det hjälper inte, den är blöt "under" mattan ändå, så det får väl vara tills det blir lite varamare ute! Men en dum konstruktion kan man ju lätt säga att det är! |
|
|
Får jag komma med en gammalt gentlemannatrick? Vet inte om det passar eller är behjälpligt. För att undvika märken ifrån skorna på de lackerade sidokjolarna(slå av snö emot) kan man sätta sig i stolen, slå skorna emot varandra utanför dörren så snön försvinner och sedan vika in fötterna och placera de på avsedd plats:) Mvh Asken |
|
|
Räcker inte med att bara ta bort mattan det är ordentligt blöt i matta o isoleringen. Gör som jag ta 2 frottehanddukar,först pressar du med ena ordentligt över området som är blöt tryck ordentligt överallt. Den andra lägger du ut o trycker till,låt den ligga över natten så den får dra upp vattnet ordentligt. Eller kör med hårfön. Sen har jag en liten frottehandduk under mattan hela tiden nu som byts efter några dagar. Synd bara att man måste håla på så här. |
|
|
Asken Så gjorde jag redan från början med det hjälpte visst inte :( Kängor är visst ingen höjdare |
|
| flash gordon: Dum konstruktion jag håller med om det. Be BMWhandlarn kolla om det finns ngn matta utan det där? Antar att det är de här Länk hittade dessa vet inte om det är ngt uppdaterat? Länk Finns jättemkt kul tillbhör i rubr ovanför:) Länk | |
|
Kan bara hålla med dålig konstruktion. Mercedes har ju vintergummimattor att köpa till, klent att inte BMW har samma sak. |
|
|
Asken: Ett perfekt råd, har själv praktiserat detta vintertid under många år, minimalt med snö följer med. Det är alltid bättre att lösa grundproblemet än det symptom det orsakar :-) Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
Martin E |
Dagens I lands problem Men en borste med handfattning kan inhandlas. Så med ca 6 sekunders arbete får man både skorna avborstade och desutom kan man även använda den till att borsta av bilen i samma seans. |
|
O här har vi visst några Einsteins Vilka genialiska lösningar skulle jag aldrig löst själv. |
|
|
Har inte kollat min bil än men jag har placerat kupe`värmaren bakom förarstolen för att den skall hjälpa till att torka upp fotutrymmet samt att jag får lite varmare förarstol. 628csi |
|
| Jag kör med velourmattor året runt och använder Askens knep. Jag har aldrig några problem med fukt i bilen. Velourmattorna torkas snabbt av kliman som även blåser på fötterna. | |
| Samma här, velourmattor året runt. Dessa mattor är smutsavstötande och vattentåliga. Har aldrig haft några som helst problem, rekommenderas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.