|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett Broditfäste för GPS och iPod i min E91:a. Jag tycker att 12v-uttagen under armstödet och bakom sitter dumt till när jag vill plugga i 12v till GPS och iPod. Jag har ett gummerat fack med lock framför växelspaken men det är inte nåt rökarpaket. Jag har för mig att jag läst nåt om att det finns eller går att fixa till ett 12v-uttag i eller vid handskfacket? Stämmer det och har någon isåfall länk till nån DYI, gärna svensk? PS. Facket framför växelspak är det enda som inte är OK på min bil. Det stannar inte i stängt läge. Nån som haft samma problem och vet hur stängningsmekanismen funkar, det klickar när man stänger men locket stannar icket i stängt läge. Ingen stor grej men jag kan tänka mig att skruva isär framöver. | |
| Är ganska säker på att det finns 12 volt att hämta under ditt fack. Dom använder ju samma kabelstam vare sig du har rökar paket eller inte. | |
| nikasp: Du måste lossa hela paketet runt växelspaken från askkoppen till armstödet(plast) det sitter med fasta piggar och är ganska lätt att få loss. Sedan får du kolla om locket till ask-koppen löper rätt eller ej, sannolikt har spärren lossnat på sidan, borde gå att sätta fast igen (om du har tur). | |
|
Hej Nikaasp, Jag hade samma problem som du när det gäller att hitta en extra cigarette tändar uttag till GPS. Jag läste på en Engelskt sida hur man hade kopplat en extra vajer från "fuse box", dvs säkringsdåsa (som ligger bakom handfack) till en ny ciguttag som man monterade under handfack panelen. Jag bifögar bilder och websidan och du förstår själv hur det går till. Det är lätt. Det du vill ha heter "footwell outlet/socket". Titta på röda pilen i bild nr 3. Länk Bakom handfack ligger fuse box (säkringsdåsa)och du drar plus och minus (ground) och plus (fuse tap) från säkringsdåsa. Du måste köpa en mini fusetap (extrasäkring) från autoexperten för att kunna koppla plus vajer till säkringsdåsa. Kolla här, Länk |
|
| Jag menade att du drar en minus (ground) och en plus (fusetap) från säkringsdåsa bakom handfacket och kopplar de två vajer till din ny monterade cigarette tändaruttag under passegerar delen av instrumentpanell. Du hittar ett rund hål där för att stoppa in den nya cigtändaruttag. Lycka till! | |
|
Tack för svaren, ska kolla länkarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.