|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur bred den är där man skruvar fast drivaxlarna på medbringarna? Det borde skilja mot vanliga E36. Mvh/T | |
|
M3 har samma storlek på diffklumpen som 323,325,328 __ //Niklas |
|
|
OK tack, då vet jag. ///T |
|
| jag försökte få ihop det med en m3 diff från en 3,2-96 men det passade inte alls på min 325-91.fick flytta över hela bakvagnen och bromsarna passade inte direkt på.fick bli hydraulisk handbroms istllet.sen skiljer sig flänsen till ingående axel med 4 resp 6 bultar.även grövre splines till ingående axel och inre drivaxlar.men det kanske passar bättre från en m3 95? | |
|
Det är större drivknutar, drivaxlar och splines ute vid hjulen på E36 M3. Hjullagren är större, samma som t.ex. E38. Bultcirkeln på de inre drivknutarna är större än andra E36. Nu är det olika diffhus på 3,0 (typ 188) och 3,2 (typ 215) men det är samma artikelnummer på drivaxlar till båda. 3.2 har samma diffhus some E46 M3. Locket på 3.2 har separat fäste. På 3.0 är fästet gjutet ihop med kåpan. Jag undrade hur bred en M3 E36 3.0 eller 3.2 diff är vid medbringarna. Jag har ingen att mäta på. En 318 diff är ca 27 cm bred. |
|
|
318 har den mindre 168 klumpen och den är smalare. __ //Niklas |
|
|
En M3 3.0 188 diff är 29cm över medbringarna __ //Niklas |
|
| Man tackar och bugar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.