AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.584

Frontspoiler, svårt att välja

hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
Jag har funderat på "Motorsport II kit frontspoiler+sidokjolar komplett" från Schmiedmann :Länk
Den längst upp på den blåa bilen. Vill ha gt läppen och den verkar följa med och ja vad tycker ni är det ett bra val??:)
Tack för svar!
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Visst ser det bra ut.. Inget direkt uppseendeväckande eftersom det är identiskt med orginal M3 front och kjolar..
Men visst höjer det utseendet en hel del om man jämför med en icke M bil.

Ska man fixa till med lite diskret styling som höjer bilens utseende så är det just sånna här grejor som är snygga att skruva dit.
Precis lagom styling då du rör dig inom "originalsektorn". Bra val med andra ord.
hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
Ja exakt, jag vill verkligen inte ha en bil som skriker! tycker att det är snyggt när en bil är diskret stylad! dom som kan bilar ska kunna se det andra skiter ja i:P Tack för svar!
Det är dock ingen GT-läpp som följer med utan den ordinarie frontläppen till M-fronten
hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
exspeedy är du helt säker på att gt-läppen inte följer med? det är typ den som gör det hela!
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nej den läppen ser inte ut att va med, här är två olika GT-läppar:
Länk
Länk

hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
Men ingen av dom är snygga tycker jag!! Den här har jag tänkt migLänk
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
highwon >> Den lilla läppen ser ut av allt att dömma utifrån bilderna att ingå i paketet. Fronten blir klart snyggast med den på.. hel rätt.

Dom andra som Carlee82 länkade till sätter man sen under denna lilla läppen om man nu vill ha dom.. kan bli snyggt det också.
Tjejens bror gjorde det på sin gamla M3.. ska se om jag hittar en bild..
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Bild1: Länk

Bild2: Länk

Bild3: Länk
hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
Smajly.... Det var just för den locken jag skaffade e36!! herreeeguuud va snyggt! Grillen han har, de inte org va?
Grillen kan vara original bara de att kromet är lackat svart.

Bilen på bilden har ju då M3 front med standard frontläpp samt någon typ av eftermarknads imitation av GT läppen. Men visst ser det rätt ok ut. :D
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Highwon >> Grillen är identisk med orginal facelift -97 fast denna är tillverkad i kolfiber. Den "gamla" fronten/njurarna har ribbor som sitter längre in i grillen.. Denna har mer utstående ribbor. Även mängden ribbor är mindre på denna grill.
Sök på Produktnummer: NKFS36CARGL hos: Länk

Fronten är orginal M3 eftersom bilen den sitter på just är en M3. Ja läppen under fronten är orginal och sitter på alla M3 bilar (e36'or).
Nä, det är ingen typ av eftermarknads imitation av nån GT läpp.
Dom under fronten brukar väl kallas för cornersplitter eller liknande, ibland även front diffusor har man hört.. har ockdå hört att dom kallas racing "flaps"..
Köpta på BMW och det står tillomed gjutet BMW på dom och ligger på ett pris av ungefär 1300:- stycket per sida. BMW brukar nog själv kalla dom för läpp-sida :) och är tillverkat i nått gummiliknande material.
Ok fel av mig, men hade i alla fall rätt i att det inte är någon GT läpp.
Kollade inte så noga på bilden, borde ha sett att det var corner splitters.

Visste dock inte att BMW hade sådana.
--> Smajly: Vet du vad de har för reservdelsnummer?
Hittade dem på realoem nu. :) faktiskt helt lömt bort att de är en del av den riktiga GT fronten
hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
Okej Grymt Tack för svar killar:)!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.