|
|
|
|---|---|
|
Använder verkstadshandboken på nätet (Länk men hittar inget om åtdragningsmoment. Någon som vet var man enklast får tag i en sådan tabell? För stunden klarar jag mig med momenten för montering av stötdämpare bak: De två låsmuttrarna i änden av kolvstången De tre låsmuttrarna som fäster övre delen i fjädertornet Den stora skruven som fäster stötdämparen i nedre änden Någon som har de momenten? Då blir jag glad om jag får dem :-) | |
|
Ny länk som jag hoppas fungerar: Länk |
|
|
Hej har inte just dina moment, men Länk kan vara en bra grund gällande alla bultförband. Mvh Markus |
|
|
Tack Markus! Det var en användbar tabell. Någon som har just mina moment? |
|
|
Bland de blå pärmarna som tidigare fanns hos varje sann BMW-verkstad finns en som heter "Tekniska data personbilar fr o m 1977 års modeller" BMW art.nr 01 55 9 599 855. På bladet 33/47 Bakaxel finns följande: Jag citerar: " Åtdragningsmoment 33 52.....Stötdämpare Stötdämpare (fjäderben) på svängarm Nm 120...130 (not) Stötdämpare (fjäderben) på hjulhus (låsmutter) Nm 25....30 Fjädertallrik på hjulhus Nm 22....24 Not: Dras i normalläge, dvs 2x68kg på framstolarna som skall vara i mellanläge, 14 kg i mitten av bagagerummet samt full tank " Slut citat Har tyvärr ingen fungerande scanner Mvh/Alf |
|
|
Tack Alf! Det var en utförlig beskrivning. Precis vad jag behövde. Mvh Bengt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.