AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.146

Söker bilder på X3 med takbox

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

X3an är för liten så vi behöver en våning till.

Det finns ju många olika typer av takboxar och en del ser ju fördjävliga ut. Känns också som att en kort och hög bil som X3an kan göra att det ser extra dumt ut.

Ni som har boxar till era X3or eller X5or, vilka boxar har ni köpt?

BMW Original är väl en Thule Atlantis med "rätt" dekaler. Tycker den ser för bullig ut, mer slimmade modeller som t.ex. nyare Packlines känns helt rätt på t.ex. en 5-serie touring, men funkar det på X?

//Stenback
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Hittar inga bra bilder just nu men jag tycker att den box vi köpte till tjejens bil är rätt snygg om nu en box kan vara det: Länk

Jag har sett den på en Astra Kombi och en Audi A6 och den ser helt OK ut på båda. Boxen fick vi för 3500 spänn vilket var ett bra pris före jul 2009.

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Nu klurar jag själv på en box till min X3, hade en E91 innan. Jag klurar på Thule Dynamic eller Motion 900 eller BMWs 460. Någon som har tips eller bilder.

Kruxet är att mina turskidor är 205 cm långa och det känns knasigt att få in allt utom ett par skidor i boxen. Dock så är taket inte jättelångt på X3 (gissar på 170 cm). Packline 80 som jag nämnde i svaret ovan är 225 cm och det funkar rätt bra.

Nu funderar jag på en box med lite mer volym men blir 235 cm fult och för långt fram i vindrutan? Någon som vet?

Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Kolla på bilder av olika boxar här.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.