AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.822

Delar av M paket stulet

ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Köp inte någon M kofångare + bak spoiler på blocket, det kan vara min du köper !
Idag , mitt på dagen, så har någon stulit kofångaren fram komplett med lampor och reg skylt samt spoilern på bakluckan. Tråkigt att man inte får ha bilen ifred, bor i lugnt villa/radhus område och har haft BMW i 10 år men nu är det nog slut med det. Gör i ordning bilen så fort som möjligt och säljer den sen. Får väl bli en Volvo el Saab istället, då kanske man får ha bilen ifred....
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Köp ingen Volvo eller Saab av den anledningen.. Försvinner hela eller i bitar på samma sätt ..

Belyst uppfart?

BMWCS 06641 www.specialsvarv.se
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Stölden ägde rum mellan 07.30 och 16.45 dvs dagsljus... Bor i ett radhusområde och parkeringen ligger mellan husen. Har inte hunnit kollat med alla grannar än ...
Visst 523'n är 10 år men i väldigt bra skick och M paket men igår så rasade allt som ett korthus, så tråkigt att inte få ha grejerna ifred.
mr
42
mrhedin
S60 2,4D -09
I september i år går det att göra något bättre åt saken än att köpa en Saab eller Volvo.

Of an infinity of typewriting monkeys, one will produce a masterpiece. Internet proves this wrong.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
mrhedin? Vad?
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Eller du får flytta till lugna landsorten.
Utanför Ulricehamn får man ha bilen ifred

ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Eller så kan du montera andra skruva allt. limma över skruvarna så blir det inte så lätt att lossa grejerna. Så gjorde bmw verkstaden på min bil.
tu
243
turbofritte
523 -00 M-Sport
735 -88
Fattar inte att man har nerver att står o montera bort lysen samt spoiler mitt på en parkering i dagsljus !! Helt otroligt !!!
kavve, välkommen i gänget! Har råkat ut för det 4 gånger på 2 år så nu är allt bytt till standarsstötfångare visserligen på natten :(

kamel2, hjälpte inte för mig i all fall. Hade "pluggat igen" bultarna med kemisk metall men tjuvarna lyckades dra loss framstötfångaren från krockbalken ändå.

Första 1 1/2 åren fick bilen stå ifred. Hade antingen tur eller så hade bilarna inte sjunkit tillräckligt i värde för att de som kan tänka sig sno eller köpa stulna delar hade råd att köpa bilarna. Idag kostar väl inte en 523 från -96 mer än 20' och det har väl nästan alla ungdomar råd med...
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Bilen är hos lack firman nu, tar ca 2 v innan den är klar och sen ska den säljas så fort som möjligt... Någon här som är intresserad av en 523i M pkt, 15600 mil ?
Verdi
Du tycker inte att du överdriver lite nu? Du sa ju själv att det bara har hänt en gång på 10 år.
Verdi, säljer han inte bilen kommer samma tjuvar tillbaks när bilen är lagad. Rekordet i Malmö är tydligen samma natt som bilen åter var "hemma".
Kan förövrigt tillägga att det är tråkigt att BMW inte tar tag i problemet på de nyare modellerna när man känner till problemet (samma problem med framförallt E60/E61).

Men man har givetvis trevlig vinstmarginal på både M-stötfångare/faceliftlycktor och såklart arbete så varför ändra ett vinnande koncept?
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Verdi ...har haft bilen i 4,5 år tidigare så hade jag en 320i-00 och en 320d -03 touring och sen blev det en 5 serie... totalt 10 år med BMW. Och det är precis som samuel2 säger, risken att de kommer tillbaka finns ..
Blir förmodligen en X3 2,0 d istället..
BR
62
BRG BMW
M3 e30 ASK 253hp -87
530i touring M-sport -03
325i e30 långloppsbil
Evo 9 -07
du kan väl inte beskylla Bmw för att det stjäls greijor från deras bilar samuel2??
Och hur skulle man ta tag i problemet? Genom att nita eller svetsa fast greijorna?
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Kavve >> Bli inte förvånad isåfall om du blir av med saker som lampor och sånt på en X3.. stjäls lika mycket, om inte mer, från dom modellerna.
BRG BMW, när man känner till problemet (och det är med största sannolikhet inte bara i Sverige det händer) och ändå inte förbättrar konstruktionen i en ny modell är tråkigt...

Som exempel passar faceliftlycktorna på en E39 från -01 och framåt till en äldre modell, vilket har gjorts att det stjäls mängder. Samma problem på E60 då faceliftlycktorna även här passar äldre modell. En lösning hade varit att som på E90 ändra formen något så att montering försvåras avsevärt och inte blir ekonomiskt lönsamt.

När det gäller stötfångarna minskar risken för stöld om tiden för brottet blir längre och svårare. Till exempel kan en van tjuv sno bakre stötfångare på bara någon minut då denna bara sitter fast med två bultar. Antalet fästpunkter kan göras fler, en typ av låsbultar kan användas m.m. Finns många lösningar men alla innebär givetvis en ökad kostnad...
Sorry vart fel igen......
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
Kolla in de här, kanske kan vara nåt:
Länk

annons:
Länk

E30 325 Cabrio -90
E34 525 touring -95
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
jag tänkte precis som strebers:
Länk
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
vet inte om det är min.. det finns ett speciellt kännetecken på stötfångaren fram som bara jag och plåt firman som hjälpte mig för ca 1,5 år sedan känner till.. nedre delen är lagad (lim) från insidan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.