|
|
|
|---|---|
|
Var hittar jag givaren till termometern som visar utetemperaturen? Är det bara att byta eller man ska programmera om en massa konstigheter också? Gäller en 530i-01, Touring | |
| Den sitter innanför frontspoilern under höger dimljus ungefär. Tror du kommer åt den om du tar bort plasten under. Den har inget kontaktstycke så du måste byta kabeln som går in till nån plint i motorrummet någonstans. Tror du klarar dig utan någon programmering. | |
|
Tack för svaret men det verkar lite skumt. Var på BMW och köpte en liten plastmojäng (givaren) idag som har en kontakt med två stift. Ingen kabel.... Eftersom jag inte fattar något om sånt här så frågade jag om det var lätt att byta den och det kunde man göra "med förbundna ögon". Ska titta imorgon på det stället du beskriver men det där med kabeln verkar ju konstigt..... |
|
|
Det kan vara kontaktstycket som är dåligt, det är faktiskt troligare än att givaren i sig går sönder. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Den är nästan för enkel att hitta. Jag hittade min när jag skulle byta olja. Lägg dig ner och titta under bilen bakom dimljusen. Där sitter den helt synlig. Bara lossa kontakten och byta. Min visar alltid fel men jag har inte bytt än. Kan vara kontakten då den såg lite bränd ut. Får se när jag orkat ta tag i det. Sensorn i sig verkar inte kosta många kr iaf enligt realoem. Lycka till. | |
|
har haft liknande problem att min mätare visar 40 minus. testat en fungerande inget fel på givarna i första hand. verkar vara kablarna kontakten likagärna som är skadade nötta. iallafall i mitt fall. mvh |
|
| Ok, fel av mig att den inte hade kontaktstycke. Sorry. Måste ha fått det ifrån någon som bytte kablaget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.