|
|
|
|---|---|
|
Har lagt ut Alpinan på annons på mobile.de och genast kom det 2 svar. Den första skriver: Der Interessent/die Interessentin bittet um eine Rückmeldung unter der folgenden Telefonnummer:+49 - eMail-Adresse:peter_hen01@sify.com Peter Hensel hat folgende Nachricht geschrieben: Ich interessiere mich für das Angebot. Bitte nehmen Sie Kontakt mit mir auf. (I am interested in offer please contact me) Diese Anfrage wurde weitergeleitet am: Donnerstag, Januar 21, 2010. Verkar skumt då namnet Peter Hensel är en bodybuilder Länk och har en mailadress till nåt indiskt Länk Hur troligt verkar det vara? Nästa svar: Der Interessent/die Interessentin bittet um eine Rückmeldung unter der folgenden Telefonnummer:+49 - eMail-Adresse:davis_kloss100@yahoo.co.uk Davis Kloss hat folgende Nachricht geschrieben: Hello, I saw your advert and i have interest in buying your car but i will like to know if it is still available and i would like you to reply me with this details: 1. What is the present condition of the car? 2. For how long have you owned it? 3. What is your last price? 4. Why do you want to sell it? 5. Discount, if any 6. pictures of the interior/inside of the vehicle, if you still have? 7. The state of the engine? I expect swift response from you today in other to proceed with the transaction. Thanks. Mr Davis Diese Anfrage wurde weitergeleitet am: Donnerstag, Januar 21, 2010 Verkar inte heller riktigt intressant. Engelskt klingande namn men som har vissa språk / grammatiska fel. Vad tror ni? ///M. Pedersen | |
|
Sista är standard bluff mail, dom kommer hänvisa till Western Union eller skicka check utan täckning---> Du blir blåst på bil+ pengar. |
|
|
Håller med Slippy, framför allt 2:an låter skum. Om du svarar snällt på frågorna kommer du snart se att de starkt kommer att fokusera på betalningsmetoder och totalt strunta i själva bilen samt noga påpeka hur säkert det är för alla parter att göra affären på deras vis. Kan bli ganska intressanta mail-växlingar. Fråga tex vad han specifikt vill ha bilder på. |
|
|
Som BjörnB skriver så har du tid och lust kan du giddra ganska mycket med dem. Hur som helst kommer köparen att vilja skicka en assistent då han själv är tvungen att åka (ofta Asien) bort eller har blivit förälder. Standard blåsning. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Hade en något suspekt spekulant på min M5e34. Han frågade efter fel och defekter och jag hittade på några ganska allvarliga fel. När han undrade varför jag skulle sälja svarade jag att jag verkligen hatar bilen och att den bara orsakat mig problem. Mitt slutgiltiga pris som han frågade efter angav jag som högre än annonspriset. Inga reaktioner på detta utan han ville absolut gå vidare och gör affär enligt konstens alla regler, givetvis så snabbt som möjligt. |
|
|
Underbart Björn! Antagligen läser de inte mailen överhuvudtaget utan har en fast ordning av standardmail som de drar iväg. För övrigt är det exceptionellt dåligt att inte Mobile.de ordnat något vettigt spamfilter vid det här laget. ------- //Lövet |
|
|
Har fått massor av varianter på desa mail. Ofta från kvinnliga läkare i arabstater (you bet !!) fattar inte att det troligen finns människor som går på dessa mail Har till och med fått dom på annonser på Blocket ! |
|
|
Nej, jag tror de läser svaren mycket summariskt om de läser öht. Ytterst få går nog på bluffen och då krävs det att skojaren mailar på ett mycket stort antal bilar och då har de inte möjlighet att skriva några genomtänkta svar. Blir bara "copy and paste" på sina vanliga fraser om hur penning transaktionen ska gå till och hur seriösa de är. Säkert har de mycket svårt att hålla isär alla bilar och säljare de kommunicerar med samtidigt. |
|
|
Men det blir oerhört roligt när du skriver att bilen är kass och att du hatar den och sedan kommer uppföljningen att "I'm very interested in your car". =D ------- //Lövet |
|
|
Här kom ett svar till. Problemet är bara att man har inte en aning vad det står Der Interessent/die Interessentin bittet um eine Rückmeldung unter der folgenden Telefonnummer:+33 - eMail-Adresse:bise.patrice@gmail.com BISE PATRICE hat folgende Nachricht geschrieben: Salut, Je suis intéressé par la vente de votre véhicule. N'hésitez pas a me contacter si le véhicule est toujours disponible à la vente. Je vous remercie Cordialement Diese Anfrage wurde weitergeleitet am: Freitag, Januar 22, 2010. ///M. Pedersen |
|
| Hehe...Jag hade en teknisk pryl till salu på blocket (splitt ny mobil) o fick ett antal liknande mail, givetvis från suspekta personer, ofta boendes lååångt bort...De frågade ofta "whats the last asking price?", givetvis sket de fullkomligt i varan de ville bara åt pengarna, mitt svar var: "You can have it for free just come and pick it up!"...Konstigt nog fick jag inga svar*haha* | |
|
Här kommer ett svar till. Nån som kan översätta de två senaste? Der Interessent/die Interessentin bittet um eine Rückmeldung unter der folgenden Telefonnummer:+33 - eMail-Adresse:jean_marc45@yahoo.fr jean marc hat folgende Nachricht geschrieben: bonjour mr je suis intéreser par l'annonce concernant la vente de votre voiture si elle est toujour d'actualité faite moi signe en m'envoyant par mail les photos les plus récentes et votre prix final merci! Diese Anfrage wurde weitergeleitet am: Sonntag, Januar 24, 2010. ///M. Pedersen |
|
| M: Samma scam fast på franska...han vill dock ha bilder på mail o veta "sista" priset... | |
| Tillägg: De två franska vill sälja din bil "på uddrag"...dvs de vill nog att du ger de bilen mot handpenning osv...scam! | |
|
Tack Dawwe ///M. Pedersen |
|
|
Ytterligare ett idiotsvar. Borde inte mobile.de som är en så pass stor annonssajt kunna sålla bort sånt här. Visst får man korkade svar även på blocket men alla dessa kaptener, löjtnanter och fan och hans mormor gör ju att man blir lite less. Der Interessent/die Interessentin bittet um eine Rückmeldung unter der folgenden Telefonnummer:+49 - eMail-Adresse:captjimovia45@yahoo.com Capt. Jim Ovia hat folgende Nachricht geschrieben: Hello, I am Capt. Jim Ovia, I want to buy your car, please what is your last price for the car? You can write me on my Email address:captjimovia45@yahoo.com Waiting for your respnse ASAP. Best Regards Capt. Jim Ovia, Diese Anfrage wurde weitergeleitet am: Dienstag, Januar 26, 2010. ///M. Pedersen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.