|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag är nöjd med de jag ställde in, räckte med ett varv för att ställa ner hårdheten. tänkt att den ska gå nåt varv på bana innan man hittar nåt nytt ;) har tyvär inga bilder med coilovers på men såg ut såhär innan Länk --- man ska inte kasta glas på sten |
|
|
Har nu hittat JOM kit för 4000kr i sverige och dem ska va 500kr rabatt på nu under bilsport eventet på elmia i påsk så kommer nog inhandla ett sånt kit då. Länk Beemer 4 Life! |
|
|
Har faktiskt också funderat på dom då min budget för tillbehör till bilen kommer sugas ut mer än räknat på nya fälgar :) Fungerar dom i nåt år bara skulle jag inte börja gråta. Fast blir det dom köper jag nog direkt av dom från Tyskland. Montera dina snabbt som ögat efter besöket på elmia så man får se vad du tycker :) |
|
|
De kan du ge dig på att jag ska ;) Ska slänga på sommarhjulen och facelift lysen imorrn ;) Beemer 4 Life! |
|
|
Låter bra de! :) Jaså,sommarpuckarna åker på redan...känns väldigt tidigt med tanke på väderskiftningarna som råder just nu. |
|
|
Fick nyss besked om att coiloversena är försenade så dem kommer inte hinna få hem dem till elmia... Så jag får beställa dem efteråt helt enkelt. Blev inga sommardäck denna helgen men inte pga halka, Har väl ett 5cm lager med gyttja på gårde så känns inte så inspererande och plöja igenom det med sommarfälgarna.... Årets första serriösa tvätt och lite bilder på de :) Länk Beemer 4 Life! |
|
|
Funderar nog på att kanske lägga ner lite mer pengar på ett par som man vet är bra galvaniserade. Vill ju att dom ska hålla mer än en vinter. Kan ni rekommendera några som är galvade till en rimlig peng? Technix påstår sig ha galvade,men känns lite sådär om man ser till priset?! |
|
|
Jag handlade JOM från e-bay nu innan påsk för 2700kr ink frakt. Håller dem 2 vintrar så får man va nöjd ;) Borde komma nu i veckan så då får vi se resultatet :) Beemer 4 Life! |
|
|
Har nu monterat coilsen fram och får väl säga att det är lite jobb med ändå.... Ett tips för dem som tänker ge sig på samma operation, Använd inte mutterdragare för och få loss muttrarna på alla armar/stag då de offtast slutar med en skuren mutter och trasiga gängor... Finns en insexa i spindeln som man kan hålla imot med sen är de bara o dränka allt i wd40 o börja ta i... Min bil har då ändå gått väldigt lite i salt så kan tänka mig hur kul det är med en bil som gått mycke i salt :P En liten bild på hur det ser ut fram nu, Ska nog ännu skruvas ner nått varv till. Måste ju ändå säga att för det dem kostar så verkar dem väldigt bra. Länk Beemer 4 Life! |
|
|
Aldrig några mutterdragare på skruvarna där. Använder alltid ett långt rör och trär på spärrskaftet om muttern sitter som berget, fungerar hur bra som helst. Har också beställt dessa coils nu! Bestämde mig efter frågat en del företag som säljer dessa om kvalitén, nästan ingen av dessa hade knappt fått in någon reklamation. |
|
|
Nej dem verkar hålla väldigt bra trotts de låga priset :) Se till och smörj in gängorna med kopparpasta bara så dem går o röra på sen ;) Här är en bild på hur det ser ut just nu: Länk Jag har inte riktigt bestämmt mig men ska nog ta ner den en aning till. Vill du ha nått tips eller liknande på vad du ska ta bort och hur så är det bara o fråga här, skicka pm eller maila till leo-theman@hotmail.com Beemer 4 Life! |
|
|
Fick mail idag, dom är slut i lager :) förväntas inte komma in för en i slutet på månaden :( Tycker det är dåligt att så få företag kör med lagerstatus. Så man kan se om det finns hemma för omgående leverans eller ej. Fram ser det ju lagom ut,svårt å riktigt se var skärmkanten är bak..?! Absolut...har bytt dämpare förut så det ska nog gå bra,dock aldrig på en e39. Men ska nog inte vara några större konstigheter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.