AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
8.075

Hjälp med coilovers till e39

Sida 1 av 2
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är dessa någonting att satsa på? Länk
Är i princip bara utseendet som har betydelse,eller visst vore det trevligt med en lite stummare kärra också :)
Är inte alls sugen att köpa en svindyr sats med långt bättre funktioner än vad jag behöver.
Har ni något bättre alternativ än dessa jag länkar till?
Supersport kan också vara ett alternativ, och det är typ den prisklass jag kan sträcka mig upp till.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är det verkligen ingen som har några erfarenheter att dela med sig om detta?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Har aldrig hört talas om märket men för vardagskörning funkar de säkert alldeles utmärkt. Däremot så får man räkna med att ev höjdjustering rostar ihop efter en vinter här i vinter.

M V H
Stephan

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Googlade på märket och såg att det framförallt är stort i UK ,samt även i Tyskland..och det verkar vara stora delade åsikter även om jag upplever dom positiva som övervägande.

Är en av dom stora anledningarna som du nämner,att dom kan rosta väldigt fort som spelar in.
Börjar bli tveksam...snittpriset i UK/Tyskland (i stora drag) ligger runt ca 3500,och då säger det mig att på någon punkt måste den prissumman visa sig kvalitetsmässigt..?

Har ni något bättre förslag,som det kanske finns mer erfarenheter av här på forumet?
An
107
Anis
E36 328 coupe
E61 520d touring
FK har coilovers till E39-an
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Du kan beställa dem via Ebay för runt 2500:- Det borde väl säga en del om kvaliten....

Mvh Henrik
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ebay ja...har jag inte ens kollat :) men som du säger,2500...det säger ju allt.
Tycker FK är för dyra. Skulle man lägga ner dom pengarna skulle jag hellre lätt välja en billigare variant i från KW eller motsvarande.
Billigaste FK jag hittat är 689£ för ett par icke ställbara i hårhet. Eller har ni sett billigare någonstans?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ingen som har något mer att dela med sig av?
Eftersom bilen är en brukis och används dagligen året om så skulle en sats som tål lite salt och kyla väldigt trevligt :)
Pa
60
Patrik_85
320 e30 Twin-Turbo -88
Jag kommer köpa dessa så fort ekonomin har stabiliserat sig lite bättre (precis fått jobb igen) å kommer att köra året runt med dessa, och är man rädd för lite rost, ja då tänker man lite längre och använder tunn/tjockflytande rostskyddsmedel på sprayburk! går jättelätt bort med lite diesel/bensin eller vanlig bräkleen/sabesto, enkelt va!

Det är ju lixom ingen som skall ligga å åla under din bil å kommentera att dina coilovers är minsann täckta av rostskyddsmedel...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har hittat ett par coilovers ifrån holländska V-maxx som det verkar vara rätt så bra pris på.
Har aldrig hört talas om dom förut. Är det någon som vet någonting om dom?
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Letar också coilovers till min e39:a.

Har kikat på Supersport och Technix. Men det verkar finnas lika många som tycker dem är bra och dåliga så jag tror att man helt enkelt får testa ett par bara...

Beemer 4 Life!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har också vart inne på det spåret..eller supersport ligger väl kvar som ett alternativ, dock gör inte technix det efter ha läst en del på engelska forum. Verkar inte vara någon höjdarkvalité på dessa.
Som jag sa ovan så verkar V-maxx lite intressant, dom är även galvaniserade och borde därför palla vintrar hyfsat bra...?
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jo av vad jag kunnat läsa så verkar inte Technix vara nå vidare....

Därimot Supersport verkar funka helt okej. Jag bor på gotland så har inget salt som förstör iaf.

www.chassit.se säljer ju v-maxx för 4995kr

www.amotek.se säljer Supersport för 6498kr

Det som gör mig skeptisk mot v-max är att men måste sänka minst 40mm fram och max är 70mm, Supersport är från 25-65mm vilket skulle passa mig bättre iaf för ifall man skulle vilja köra på vintern så kan man skruva upp den så man slipper agera snöplog...

Beemer 4 Life!
sk
35
skäggo
540iA -97
köpte D2 coilovers till min e39 för 7500:- inte lika saftigt dyrt som original och dom gör sitt jobb,
vet däremot inte hur det är med rosten men man kanske skulle smeta in dom lite ifall sånt kan uppstå :P
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Vart hittade du D2 för 7500kr?

Beemer 4 Life!
sk
35
skäggo
540iA -97
dom säljs av speedperformence i göteborg, blev försenat som fan men ville ha dom just för at dom va lila o samma färg som bilen :D

helt nöjd, lätta att ställa in höjden och hårdheten, bilen gupar inte en millimeter!! :P
däremot finns det ju ett problem om du vill ändra hårdhet ofta på coilovers för det görs oftast med en skruv upptill och i bak så måste du tar bort baksäte o allt innan du får loss hatthyllan ;)

---
man ska inte kasta glas på sten
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
7500kr verkade ju va ett riktigt bra pris då man får ge 6500kr för supersport som inte är ställbara i hårdhet, Iaf så har jag förstått det som?

Beemer 4 Life!
sk
35
skäggo
540iA -97
klart som att man ska få ställa om hårdheten om man ändå ska sänka aset, vem vill ha en låg bil men ändå mjuk som russin ;)

---
man ska inte kasta glas på sten
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Mjuk är nog ingen risk om man köper supersport :) Jag skulle nog tro att de är tvärt om.

För jag vill bara åt sänkningen, jag vill inte ha en stenhård bil...

Beemer 4 Life!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Att kunna ställa hårdheten är ganska "overkill" på en brukis-5:a.
Satser utan den möjligheten blir tillräckligt hård för den typ ut av användning.
Men för det skulle man ju inte tacka nej om det följde med på köpet, men aldrig betala extra för det sålänge man inte ska köra på Bana eller liknande, eller tex om dom skulle sitta på en M3.

Min för min egen del är beslutsångesten fortfarande grymt stor över vilken modell man ska välja :)
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jag är väl ganska beslutsam om att de blir Supersport.

Men ska ha lack på mitt M paket osv innan dess...

Om de är nån som är intresserad av o se framstegen så finns bilen här: Länk

Beemer 4 Life!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.