|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det finns olika skäl till att vissa bilar försvinner ur landet men rent pappersmässigt står kvar i landet där den såldes, exemplevis skatteregler, användarförhållande etc. Hur det står till med den TISA ni refererar till har jag ingen närmare upplysning om men vet att det finns konstiga konstellationer på bilar som rent fysiskt befinner sig i ett annat land men av olika anledningar finns kvar i vårt register. /Johan |
|
|
Inte fan vet jag hur TISA skall skrivas. Är du Göran säker på att din uppgift är senare än slutet förra veckan? Visste ni förresten att Landskronas fotbollslag endast kan skrivas BoIS - och allt annat är fel? Likadant ser jag på dessa ti/sa TISA som det endast finns en eller två kvar av i landet. Skall JAG förväntas vara expert på hur dessa stavas? Däremot verkade tjejen helskärpt. ti/sa var något jag skrev så som jag trodde att jag sett det i modellguiden. Oo=00=oO |
|
|
Jyrinki, Den officiella beteckningen är 1800TI/SA (källa, Historien om BMW). De två som finns på Transportstyrelsen är benämnda BMW 1800 TISA. Kollat igen för 5 minuter sedan. Göran |
|
|
OK Göran! Jag skrev alla bokstäver små för att slippa välja. Den enda bokstaven jag skrev stor var det bekräftade stora A för Auromat vilket var vanligt på 80- ,90-, och 00-talen. Oo=00=oO |
|
| Menade Automat... | |
|
Jag blev nyfiken och letade åt registreringsbeviset och min är registrerad som "BMW 1800 Tisa" mvh Leif |
|
|
Flickan sa att det finns en enda en och det var en 65:a. Gonatt! Oo=00=oO |
|
|
Jag har blivit lite småsugen på att skaffa en 00:a att glida runt i till sommaren, finns det några tips på kända rostfällor mm. 02:an kan jag en hel del om, men hur är det med 00 serien, vilka år det var 6-12 volt och en eller tvåkretsbromsar, vad är det för bakaxeldiff? är den lika någon annan BMW? Tacksam för svar. |
|
|
Här finns en köpguide med lite rostinformation. Se även andra flikar på denna sida för mer info om -00. Länk mvh Leif |
|
| Tack Leif för tipset! | |
|
Finns det några 00 med sollucka? måste vara mycket ovanligt. Det går nog att se i registerutdraget, täckt kaross har kod 01, och täckt med lucka har 04, gäller iaf. 02 modellen. |
|
Jesper von Wowern |
Registerutdraget är dessvärre inte alltid tillförlitligt, min touring som är en (original!) automatare med taklucka är registrerad som manuell och täckt... :( /Jesper von Wowern |
| Det finns 00:or med taklucka. Kommer ihåg att min far hade en en gång i tiden. | |
|
Tack för inlägget i debatten Martin X. Ska i morgon kolla om min Tii har 04 i registerutdraget. Kimmo |
|
|
Har nu kollat upp på Bilregistret. Modelnumret är 000447. Längre ned på sidan står "täckt, taklucka". Någon som vet om man kan söka upp resterande 02:or med taklucka genom modelnumret? Kimmo |
|
| Nu har jag vart och handlat mig en BMW 2000-69, saharabeige. Bilen är fullt körbar ska bara besiktas först sen blir det ut och glassa i sommar. | |
Lasseman3 |
Grattis till bilköpet! BMW 2000 ären undervärderad pärla som är värd att bevaras. Det är alltid lika kul att besikta den då personalen knappt vet vad det är för bil. De äldre som känner till vad det är förvånas att se en 2000 som inte rostat sönder. Mvh /Lars |
|
Tänkte skaka liv i en gammal tråd. Jag har en BMW 1600 -65 som är besiktad och fullt körbar. Inte i mint condition men jäkligt fin. Har någon koll på om det finns fler 1600 i Sverige? Jag har googlat i över ett år men hittar ingen info om en enda på nätet med stående baklyktorna istf runda. |
|
|
Det var en gammal tråd som vaknade. Du kan kolla med transportstyrelsen men det torde finnas ett antal som ramlat ur registret. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej. Det är enklare kolla här så ser du. Behöver du mer info, hojta. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.