AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.356

Airbag lampa Bmw 320 E90

Zc
3
Zcorre
320d sedan -05
Har en Bmw 320d -05 E90 där airbaglampan börjat lysa i kombination med bältesvarningslampan. Någon som har nån aning om vad detta kan bero på? Sensormattan i passagerarestolen?? Har också funderingar på att köpa en felkodsläsare. Har kollat på en modell som heter Gs500 maxscan fungerar denna?

ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Hej
Jag har exakt samma problem med min bil, Hur löste du det?
Är det någon annan som vet vad det kan bero på?
Bästa är om du kan göra felsökning, så du kan se vilken som strular för dig.
På min var det där bak som strulade.
Nu fixade det sig med att jag släckte lampan via felkods program, men skulle det behövas, så skulle det kosta 1800:- för att plocka av klädseln och fixa det.
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Problemet med min är att det inte lyser hela tiden. det börjar lysa ibland bara och försvinner efter en stund.

Kan det vara någon koppling eller sensor som glappar?
Inte alls omöjligt.
När började detta för dig. Nu när det börjat bli kallt eller?
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Jag köpte bilen förra veckan och fick den städad/rekondad i måndags och det var efter det som lampan började varna.

Det är ju inte omöjligt att personen som gjorde rent den har kommit åt någon sladd lite.
Jag hittade via google en tråd på ett engelsktalande forum där någon hade glapp på en sladd under ena stolen.

Vet du var jag bör leta?
Inte 100%, men när min var kass sa han att det brukar vara en kabel i sätet och för att komma åt behövde de ta av klädseln och det skulle kosta 1800:-.

Nu räckte det på min med att släcka den. Fick släcka den 3 gånger innan den förblev släckt.

Han pratade något om när man satte sig in och ut i bilen, så kunde den här kabeln komma i kläm på något sätt.

Om den legat fel på min eller vad vet jag inte, men som sagt den är släckt nu och förblivit släckt.
Tänkte på som du skrev med rekondad om det är tex han hoppat in och ut med knäna i sätet och den på något sätt kommit i kläm. Kanske räcker med att släcka den...
Zc
3
Zcorre
320d sedan -05
Min airbaglampa lyser ännu i kombination med bältesvarnaren. Har bestktning i februari så börjar bli brådis att släcka den annars blir det väl en 2:a eller? Min gissning är att sensormattan kortat eller något sådant. Min flickvän hade knäna på passagerare stolen när hon sträckte sej efter saker i baksätet och denna sensormatta som sitter i mitten på sätet ska enligt uppgifter jag fått vara väldigt känslig mot dessa belastningar. Har kollat lite på nätet och det finns att beställa s.k Bypass enheter som gör att man kopplar runt sensormattan. vet dock inte om dessa enheter släcker felkoderna eller om man måste in till verkstad och göra det.
Kan inte svara dig 100%, men en sådan tänkt de stoppa i till mig, men jag höll på med chippning samtidigt, så det var efter den tredje släckningen som lampan förblev släckt, så vi satte aldrig i den eftersom det inte behövdes.

Kan ju hjälpa dig, men efter du satt i den tror jag du får släcka. Tror inte den slocknar bara för du sätter i den direkt.
Det var ungefär liknande händelse som skedde när min tändes först gången.

Ja du får 2:a i besiktningen om lampan är tänd. Ska bli 2:a om inte killen e' snäll.
Zc
3
Zcorre
320d sedan -05
Tack för svar. Jag ska boka tid hos någon som kan släcka lampan och se om det räcker eller om man får vidta andra åtgärder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.