|
|
|
|---|---|
|
Webastoen på min 09/98 530D er helt død. Idag skrudde jeg ut innerskjermen og målte på kontaktene til Webasto. På 2 pins kontakten målte jeg 12,5V med motoren av og 14V med motoren igang. På den andre kontakten målte jeg 6V mellom pinne 1 (uhr) og jord og 14V mellom pinne 2 og jord (diagnose). Pinne 1 har 6V uavhengig om motoren går eller ikke. Skal det ikke være 12V på denne pinnen? Noen tips til hvordan jeg kan få den til å fungere? Er det trygt å koble 12V direkte på pinne 1? Jeg fant også en sensor i innerskjermen like over webastoen. En lang plastdings med to ledninger koblet til. Hva er denne til? | |
|
Etter litt mer feilsøking, ser det ut til at + 12V pinnen på webastoen er knekt. Jeg greier bare å kjenne en pinne nedi kontakten på brenneren. Er det mulig å demontere kontaktene så jeg kan lodde på en ny ledning mens den står i bilen, eller må jeg ta ut hele varmeren? Hvis noen har en pdf med instruksjoner til å åpne varmeren, tar jeg imot den med stor takk. :) |
|
|
Du kanske hittar någon info i det här dokumentet: Länk / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Hej Inte för att jag vet om det kan vara till hjälp men på den här aukt webastoverkstaden kan du köpa reservdelar till värmaren och de kanske kan ge dig lite input Länk Lycka till! Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.