|
|
|
|---|---|
|
Hej har inte riktig problem med bilen men det är så att det tar en stund innan bilen hoppar igång efter man har vridit på nyckeln. vad kan vara fel/felena? Tacksam för alla goda svar | |
|
Vad är det för bil? //Magnus |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Som 944_Driver så behöver man minst veta bilmodellen. Sedan gäller alltid att ju mer information desto större chans för svar som kan hjälpa dig. Här är >exempel< på frågor som dyker upp i mitt huvud när jag läser om problemer (men jag gissar att du tänkt på liknande saker också när du funderat på vad problemet kan vara) - är felet 100% repetitivt? eller händer det 1 på 100? 1 på 10? - händer det oavsett om yttertemperaturen är kallt/varmt? - händer det oavsett om motorns temperatur är kall/varm? - om du får igång motorn, stänger av och försöker igen - tvekar den någonsin då? - är några delar bytta nyligen alternativ ser ut att aldrig vara bytta? - nöter den på startmotorn och försöker gå igång eller "hostar" den och försöker komma igång? - är ditt system modifierat på något sett från original? Jag och några till sitter med lite trögstartade M30 motorer - finns en tråd om detta här på 5-Serien forumet. Vi har tyvärr inte kommit på exakt vad det kan vara - fast vi har haft många ideér. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.