|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar om man kan ladda batteriet om det fortfarande är inkopplat. Bilen det gäller är en 525 05:a. /Maxax | |
| Det går bra det. Du kan även använda anslutningarna för starthjälp i motorutrymmet för att ansluta laddaren. | |
|
Ja det går utmärkt. Det sitter en pluspol under ett plasthölje märk + ungefär mitt på motorn i den bakre ändan av motorn. Jorden sitter till vänster på innerskärmen med en liknande mutter som + ,men detta gäller på den äldre modellen (e39) och på den vänstra sidan sett framifrån. Man kan jorda i motorns lyftögla med,men ja upplever att det funkar lite sämre än att jorda direkt på karossens jord punkt. När jag jordat i motorn så tar laddningen längre tid mot att man jordar i karossens jordpunkt istället. |
|
|
Tack för snabba svar. Maxax |
|
|
Kan väl tillägga att du bör använda en 'modern' laddare med elektroniskt reglerad utspänning när du laddar batteriet i bilen för att säkerställa att inget tar skada. Bilelektronik är normalt sätt väl skyddad mot sådana här saker men ibland kan man ju ha otur. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.