|
|
|
|---|---|
|
Har ett lite halvjobbigt problem! När det börjar bli lite bensin kvar i tanken (cirka 17-20 liter) så åker mätaren ner på noll och det börjar lysa gult, sen hoppar den upp igen! Håller på så hela tiden med cirka 1-3 minuters mellanrum! Och när det börjar bli riktigt lite (under 10) så lyser den gult i princip hela tiden.. Det är lite irriterande med tanke på att när jag får lite bensin har jag egentligen inte en aning om hur mycket jag har! Någon som vet vad det kan vara för fel? | |
|
Kan vara kondensatorerna i instrumenthuset som behöver bytas, eller givarfel i tanken. Länk 628csi |
|
|
Finns det något sätt att utesluta vilket det är eller måste jag byta en i taget? Kan man komma åt givaren i tanken på något enkelt sätt? Tänkte om man kunde rengöra lite kontakter som ev. ärgat! |
|
| låter ju skumt givaren är typ en flottör som följer med bensin nivån, kanske kan krångla ändå mot givaren som läser av, att de blivit nå kortis däer? | |
| Kan det alltså bli kortis när bensinnivån sjunker under en viss nivå alltså?? Eller kanske mer verkar som att problemet sitter i instrumentpanelen då? | |
| tänkte mera på blecket som läser av hur högt upp tankgivaren är,, att de blivit nått där. spricka eller något? | |
| ditt fel kan ju vara något annat? såg att du hade glapp i allt i panelen? | |
|
Ja tanken att det är smuts/dåliga lödningar i instrumenthuset har slagit mig! Hur får man lättast bort instrumenthuset så man kan kika på lödningar och göra om ev. dåliga?? |
|
|
Det sitter två skruvar i ovankant, uppåt mot rutan liksom. Lossa dessa, sen får du vrida på ratten och trixa ut instrumentet. Inte så jättelätt, men det går. Skydda den genomskinliga plasten på instrumentet med en trasa eller nåt. Lägg även av minuspolen på batteriet, eftersom du måste vrida på nyckeln när du ska vrida på ratten. Drar du ur sladden till instrumentet när tändningen är på, så kommer airbaglampan att lysa, och det är faktiskt skitstörigt. Dessutom funkar nog inte SRS-systemet när lampan lyser. -- Markus |
|
|
D'oh! Det fanns ju ett mektips. Du lär ju ha nytta av det :) Länk -- Markus |
|
| Det där med att airbaglampan lyser, min lampa blinkar en stund när man startat bilen för att sedan lysa hela tiden. Kan det bero på att någon dragit på tändningen när man dragit ut sladden från instrumentpanelen? Kan man åtgärda det på något sett? Jag har ingen aning om airbagen fungerar eller inte.. | |
|
Jag minns inte om lampan blinkar innan den lyser konstant, men det kan mycket väl vara så. Det lättaste är ju att åka in hos någon som kan släcka lampan, och se om den lyser igen. -- Markus |
|
| Jag ska kolla upp det i veckan då, åker till lokala bmw meken! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.